Montag, 28. Dezember 2009

خروش ایران 28.12.2009 برابر با7دیماه 1388












ویژه نامه قیام عاشورای حسینی در ایران علیه یزیدیان زمان


سى.ان.ان: تصوير خامنهاى پايين كشيده شد، تظاهرات در نقاط مختلف در جريان است



تلويزيون سى.ان.ان در يك گزارش به نقل از شاهدان در صحنه گفت درگيريهاى امروز طى 7ماه گذشته بىسابقه بوده است شاهدان مىگويند كه درگيريهاى شديدى بين تظاهرات كنندگان و نيروهاى امنيتى درميادين اصلى و چهارراههاى اصلى در جريان است، يكى از شاهدان مىگويد كه وى شاهد بود كه 10تن از تظاهر كنندگان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، و موتورسيلكتها به آتش كشيده شده است، اين شاهد گفت كه تصويرخامنهاى پايين كشيده شده و پاره شده است، . تظاهرات در نقاط متعددى درجريان است

دویچه وله رادیو آلمان

موج دستگیری‌های جدید در ایران

در پی ناآرامی‌های روز یکشنبه (۶ دی) اخبار ضد ونقیضی درباره تعداد کشته‌شدگان عاشورای تهران گزارش می‌شود. درحالیکه برخی از خبرگزاری‌های خارجی به نقل از تلویزیون دولتی ایران تعداد کشته‌شدگان را بیش از ۱۵ نفر اعلام کرده‌اند، خبرگزاری رویترز با استناد به گفته "شورای عالی امنیت ملی" تعداد کشته‌شدگان را ۸ تن ذکر کرده است. "پرس تی وی" تلویزیون انگلیسی‌زبان وابسته به جمهوری اسلامی در لندن نیز با تکرار این خبر، از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.
دستگیری فعالان سیاسی و حقوق بشر

به گفته خبرگزاری‌های خارجی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در ایران برخی از فعالان سیاسی و مذهبی در روز دوشنبه (۷ دی) بازداشت شده‌اند.
به گفته سایت خبری آینده، در ناآرامی‌های روز یکشنبه در مجموع ۳۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.
انتشار اخبار نادرست در رسانه‌های جمهوری اسلامی

به گفته خبرگزاری فرانسه به نقل از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی، وزارت اطلاعات تعداد کشته‌شدگان را ۱۵ تن اعلام کرده است. وزارت اطلاعات ۵ تن از کشته‌شدگان را قربانی "گروه‌های تروریستی" دانسته و ۱۰ کشته دیگر را وابسته به "گروه‌های ضدانقلاب" معرفی کرده است.

رسانه‌های دولتی و روزنامه‌های وابسته به حکومت از جمله روزنامه "کیهان" ادعا می‌کنند، که در حمله "اغتشاشگران به مردم عزادار" برخی از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند. بطور نمونه خبرگزاری فارس با استناد به گزارش وزارت اطلاعات خبر از دستگیری "عناصر گروهگ‌های ضد انقلاب" داده و کشته‌شدن خواهرزاده میرحسین موسوی را "اقدامی مشکوک" و "پروژه کشته‌سازی فتنه‌گران و سناریوی شماره ۲ ندا آقا سلطان" قلمداد کرده است.


«دستگیری‌های روز یکشنبه بیشتر شبیه آدم‌ربایی است»


روز ۲۹ آذر پس از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله منتظری، افرادلباس شخصی به یکی ازاتوبوس‌هایی که مردم را از تهران به قم می‌برده واردشده و سه فعال اجتماعی را دستگیر کردند.به گفته‌ی محمد مصطفایی، این روش بیشتر شبیه آدم‌ربایی است.


محمد مصطفایی، وکیل دو تن از بازداشت‌‌شدگان روز یکشنبه، ۲۹ آذر می‌گوید، هیچ اطلاعی از محل نگهداری این افراد به دست نیامده. وی حتی مطمئن نیست که اصلا این افراد به وسیله نیروهای امنیتی دستگیر شده باشند، چرا که در دادگاه انقلاب هیچ پرونده‌ای از آنان وجود ندارد.


موضع‌گیری کروبی علیه سرکوب در روز عاشورا


مهدی کروبی در وبلاگ شخصی خود پیام تسلیتی خطاب به مردم منتشر و خشونت‌های روز عاشورا علیه تظاهرات‌کنندگان را محکوم
کرد. او نیروهای سرکوبگر را "جماعتی وحشی" نامیده است.

آمریکا و فرانسه خشونت دولتی روز عاشورا را محکوم کردند


خشونت نیروهای امنیتی و پلیس ایران در برابر معترضان در روز عاشورا بازتاب‌های گسترده‌ای به همراه داشته است. کاخ سفید نسبت به این اقدامات خشونت‌آمیز واکنش نشان داده و دولت فرانسه نیز خواستار یافتن راه حلی سیاسی شده است.
در حالی که خبرگزاری‌های ایران تا چندین ساعت‌ همچنان هیچ خبری مبنی بر کشته شدن تظاهرکنندگان ایرانی بر روی خروجی‌های خود قرار نداده بودند و پلیس نیز خبرها مبنی بر کشته شدن چند معترض از سوی نیروهای امنیتی را تکذیب می‌کرد، سرانجام تلویزیون دولتی ایران ‌تأیید کرد که در درگیری‌های روز عاشورا در تهران چهار نفر کشته شده‌اند.

پرس‌تی‌وی‌، تلویزیون انگلیسی‌زبان دولت جمهوری اسلامی که در لندن مستقر است، در خبر خود افزود که خواهرزاده‌ی میرحسین موسوی نیز به دست "مهاجمان ناشناس" کشته شده است.

بااین حال همچنان ارائه‌ی آمار نادقیق کشته‌شدگان از سوی مقامات دولتی ایران ادامه دارد. خبرگزاری ایرنا با انتشار اطلاعیه‌ی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، تعداد کشته‌شدگان را پنج نفر اعلام کرده است. در این اطلاعیه معترضان "فتنه‌گران" خوانده شده‌اند که "با برنامه‌‌ریزی قبلی و بر اساس هدایت و فراخوان رسانه‌های بیگانه با طرح شعارهای انحرافی اقدام به اخلال در نظم عمومی کرده‌اند."

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین در اطلاعیه‌ی خود آورده است: «در این اغتشاشات ۵ نفر به طرز مشکوکی جان باختند و تعدادی نیز مجروح شدند که کارشناسان درصدد شناسایی عوامل مشکوک در این حادثه می‌باشند.»

در پی حوادث امروز، به گفته‌ی وزارت اطلاعات تعدادی از "عناصر گروهک تروریستی منافقین" نیز دستگیر شده‌اند. تا کنون جزییات بیشتری در مورد این دستگیری‌ها اعلام نشده است.


واکنش کاخ سفید به "سرکوب ناعادلانه شهروندان" ایران


در همین حال همزمان با انتشار گسترده‌ی تصاویر درگیری‌های امروز در شبکه‌های معتبر خبری در سراسر جهان که عمدتا از سوی کاربران ایرانی در سایت یوتیوب گذاشته شده بود، کاخ سفید با محکوم کردن آنچه که "سرکوب ناعادلانه‌ی شهروندان ازسوی دولت" نسبت به حوادث امروز ایران واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ی مایک همر، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، آمده است: «دولت آمریکا طرف معترضان ایرانی بوده است. تاریخ و امید در کنار کسانی است که به طور صلح‌آمیز خواهان حقوق جهانی خود هستند و ایالات متحده نیز همین‌گونه است.»


تعداد کشته‌شدگان عاشورای تهران به ۱۵ نفر رسید


به گفته تلویزیون دولتی ایران ۱۵ نفر در نا‌آرامی‌های روز یک‌شنبه (۶ دی) کشته شده‌اند. این خبر که از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تایید شده است، ۵ تن از کشته‌شدگان را قربانی "گروه‌های تروریستی" دانسته و ۱۰ کشته دیگر را وابسته به "گروه‌های ضدانقلاب" معرفی کرده است.

همبستگی ملی


اطلاعیه های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران قیام سراسری ایران- عاشورا-شماره۲۴ ـ۲۵ـ۲۶

قیام سراسری ایران- عاشورا-شماره۲۶ در قیام روز عاشورا دست کم ۵تظاهرکننده به شهادت رسیدند

براساس آخرین گزارشهای ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور, دست کم ۵تن از تظاهرکنندگان در جریان قیام شجاعانه مردم و جوانان تهران در روز یکشنبه ۶دیماه, به دست پاسداران جهل و جنایت به شهادت رسیدند.
اجساد این شهیدان به سردخانه پزشکی قانونی - مرکز کهریزک (در جنوب تهران) منتقل شده است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶دی۱۳۸۸(۲۷دسامبر۲۰۰۹)

قیام سراسری ایران- عاشورا-شماره۲۵
ادامه تظاهرات و درگیریهای مردم در شهرهای مختلف ایران


در اصفهان، در حسین آباد جمعیت تظاهرکننده با شعارهای «مرگ بر خامنه ای» و «خامنه ای قاتله، ولایتش باطله»به تظاهرات پرداختند. بهرغم تهاجم نیروهای سرکوبگر بسیج و دستگیری تعدادی از تظاهرکنندگان، درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر ادامه داشت.
در شیراز، دهها هزار تظاهرکننده در خیابان زندیه شعار «این ماه ماه خونه سید علی سرنگونه» سر دادند. در سه راه نمازی، تظاهرکنندگان پرچمهای سرخ با شعار هیهات منا الذله و عکسهایی از شهیدان قیام را در دست داشتند. مردم بهصورت دستههای جدا با نیروهای لباس شخصی درگیر شدند و شعار «یا حجه بن الحسن ریشه ظلم را بکن» سر دادند. لباس شخصی ها تعدادی از جوانانی را که به مسجد قبا رفته بودند, دستگیر نمودند.
درگیری در خیابان زند شیراز ادامه داشته است و در شاهچراغ مردم بسیجیان را کتک زده اند.
در قزوین، در تجمعی که بهمناسبت عاشورا در خیابان شهدای این شهر برگزار شد، جوانان شعار “مرگ بر دیکتاتور” سردادند نیروهای سرکوبگر با حمله به تظاهرکنندگان و ضرب و شتم آنان اقدام به متفرق نمودن جمعیت کردند و فرمانده نیروی انتظامی قزوین دستور شلیک گاز اشک آور داد. مردم شماری از لباس شخصی ها و مزدوران رژیم را گوشمالی دادند.
در تبریز، در منطقه آبرسان شلوغ شده است و مردم به زبان آذری شعار «بچه های ستارخان آشغالها را دور بریزید» سر دادند.
در شهر کرد، هزاران تظاهر کننده شعار «ماه محرم و خون، خامنه ای سرنگون» سردادند، نیروهای انتظامی گاز اشکآور زده و شلیک هوایی کردند.
در قم و مشهد مزدوران به روی مردم تظاهرکنندگان آتش گشودند که از میزان مجروحان و مصدومان خبری در دست نیست.
در اراک، بین مردم و نیروهای سرکوبگر درگیری شدیدی صورت گرفته است.
در ارومیه و اردبیل نیز، مراسم سوگواری عاشورا به صحنه تظاهرات ضد حکومتی تبدیل شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶دی۱۳۸۸(۲۷دسامبر۲۰۰۹)


قیام سراسری ایران- عاشورا-شماره۲۴

نوشته شده توسط دبیرخانه شورای ملّی مقاومت ایران

جلسه فوق العاده در فرمانده سپاه محمد رسول الله. سرکرده مرکز فرماندهی سپاه ضد محمد رسول الله تهران, که حفاظت شهر تهران را به عهده دارد, کلیه سرکردگان مناطق تهران و نیروهای تحت امر خود را برای بررسی و جمعبندی وضعیت امروز خیزش قهرمانانه مردم و ادامه سرکوب جلسه گذاشته اند. در این جلسه فرماندهان اطلاعات نواحی مختلف بسیج و سپاه از جمله بسیج ناحیه مالک اشتر واقع در خیابان خاوران بسیج ناحیه مقداد و بسیج ناحیه شمال تهران (شمیرانات) و بسیج ناحیه جنوب(شهرری) و فرماندهان تیپهای تحت امر سپاه محمد رسول الله .در این جلسه حضور دارند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶دی۱۳۸۸(۲۷دسامبر۲۰۰۹)

مراسم عاشورا، به صحنه اعتراض عليه رژيم ايران تبديل شد


نيويورك تايمز نوشت نيروهاى انتظامى و نيروهاى شبهنظامى بسيج با تظاهر كنندگان درمركز تهران طى روز درگير شدند. به نوشته نيويورك تايمز، تظاهر كنندگان با سرپيچى از ممنوعيت تظاهرات مراسم عاشورا را تبديل به صحنه اعتراض كردند. نيويورك تايمز برعدم توانايى رژيم ايران در سركوب مخالفان با وجود استفاده از خشونت تأكيد كرد.
نيروى انتظامى در يك اقدام غيرمعمول شروع به گشتن كيفهاى مردم در ايستگاههاى مترو در تهران كرد تا با چك تلفنهاى همراه تلفنهايى را كه داراى عكس اعتراضهاى بودند، توقيف كند. …

قيام حسينى امروز مردم ايران همچنان در رأس خبرهاى رسانههاى جهان است



وال استريت ژورنال با بيان اين كه تظاهرات مردم ايران در جهت سرنگونى رژيم ايران به پيش مىتازد نوشت: روز يكشنبه درگيريها بين تظاهركنندگان و ماموران نيروى انتظامى به نقطه اوج خود رسيد، نيروى انتظامى در مراكزى كه امكان تظاهرات وجود داشت و خيابانها و ميادينى كه درگذشته شاهد تظاهرات ضدحكومتى بزرگى بودند از قبل آرايش گرفته بود اما بهرغم حضور بسيار سنگين نيروى انتظامى، گروههاى مختلف مردم تجمع كردند. بنابه گفته شاهدان نيروهاى امنيتى بر روى تظاهر كنندگان آتش گشودند. تظاهرات به مدت شش ماه استمرار داشته است. اما اينك اين تظاهرات درجهت سمت سرنگونى جمهورى اسلامى به پيش مىتازد.

تلويزيون اسكاى نيوز در گزارشى گفت تاكنون چهار نفر در قيام امروز و در پى آتش گشودن نيروهاى امنيتى به سوى مردم كشته شدهاند. تصاويرى كه به ما رسيده صحنههاى درگيرى را كه گفته مىشود تا امشب نيز ادامه خواهد داشت، نشان مىدهد.

فرانسه 24 گزارش كرد بر اساس اخبار دريافتى، درگيريها ادامه دارد. تجمع مردم و تظاهرات گستردهتر شده است. تظاهرات تمامى روز و حتى به شب هم خواهد كشيد. مردم، تهران را منطقه جنگى توصيف كردهاند. صحنههاى درگيرى و آتش سوزى و دود غليظ ناشى از آتش سوزيها به هوا بلند شده است. آنچه كه مشخص است تظاهر كنندگان شجاع حاضر به رويارويى و نبرد با نيروهاى امنيتى شدهاند . در يك مورد تظاهر كنندگان يكى از نيروهاى امنيتى را دستگير كرده و او را پس از خلغ لباس رها كردند. مجرى فرانسه 24 گفت صحنههابسيار قوى است. دهها هزار تن از مردم به خيابانها رفتهاند. به نظر مىرسد كه جنبش مخالفان لحظه به لحظه قويتر و گستردهتر مىشود.

راديو فرانسه در پايگاه اينترنتى خود نوشت: به گفته شاهدان در نتيجه درگيريها در تهران دست کم چهار تن از تظاهرکنندگان به دست نيروهاى انتظامى کشته شدند. بر اساس گزارشهاى دريافتى درگيريهاى اصلى در حد فاصل ميدان انقلاب و ميدان امام حسين (فوزيه سابق) صورت گرفته و نيروهاى انتظامى با تيراندازى به سوى تظاهرکنندگان سه تن از آنان را در زير پل کالج به قتل رسانده است. پليس تظاهرکننده چهارم را در چهارراه وليعصر کشته است. با اين حال، شاهدان عينى شمار کشته شدگان را بيش از اين رقم اعلام مىکنند. شاهدين در صحنه مىافزايند که در تقاطع خيابان انقلاب و خيابان حافظ تظاهرکنندگان توانستند شمارى از نيروهاى ضدشورش را پس از محاصره خلع سلاح کنند.

بى.بى.سى: نيروى انتظامى رژيم ايران، مغلوب تظاهر كنندگان شده است

شبكه بى.بى.سى جهانى گفت: بنظر مىرسد با تهاجم تظاهر كنندگان مخالف نيروى انتظامى رژيم ايران مغلوب شده است
بى.بى.سى در گزارشى از ناآراميها در ايران گفت: 4نفر طى اعتراضهاى مخالفين در تهران كشته شدهاند.
بى.بى.سى با اشاره به تصاويرى كه از اينترنت دريافت كرده گقت: تخريب موتورسيكلت نيروهاى انتظامى و حمله به شبهنظاميان بسيج توسط اعتراض كنندگان در حال وقوع است. سپاه پاسداران از نيروهاى بسيج براى سركوب كه مرتبط با سپاه هستند استفاده مىكند اما مردم در خيابانهاى مركزى تهران شعار مىدهند مىكشم مىكشم آنكه برادرم كشت.

گزارشگر بى.بى.سى گفت: اين تظاهرات بسيار بزرگى بود. بنظر مىرسد كه مخالفان خيابانهاى زيادى در مركز تهران را امروز صبح يكى دو ساعت تحت كنترل خود درآوردهاند و نيروى انتظامى هم قدرتى در ممانعت از اينكار آنها نداشته است. در موارد زيادى تظاهر كنندگان با دست خالى به پليس حمله كردهاند. يك شاهد عينى توضيح داد كه چطور مخالفين رژيم به ون يك پليس حمله كرده و سرنشينان آن تنها كارى كه كردند ون را ترك كرده و يونيفرمشان را درآوردند و در ميان جمعيت ناپديد شدند.
همه چيز حاكى از رويارويى خشونتبارى است و در آن نيروى انتظامى روى جمعيت آتش باز كرده ولى بنظر مىرسد آنها بهرحال با ابعاد و ميزان جمعيت و همچنين با تهاجمى بودن اعتراض كنندگان مغلوب شدهاند.
گزارشگر بى.بى.سى افزود من فكر مىكنم كه نفس ابعاد اين اعتراضهاى، بر نيروهاى امنيتى فائق آمده و آنها را مغلوب كرده است، بهخصوص كه بنظر مىرسد كه آنها برخلاف كارى كه در گذشته مىكردند نيروى كمترى را توانستهاند از استانها به كمك بياورند زيرا كه در خود استانها هم آشوبهاى زيادى در جريان است.
در خود استانهايى مانند شيراز كه گزارش شده 20هزار نفر به خيابانها ريختهاند مورد نياز بودهاند.

آسوشيتد پرس: تظاهر كنندگان به نيروهاى ضدشورش پاسخ مىدهند

خبرگزارى آسوشيتدپرس با مخابره عكسى از تظاهرات تهران گفت اين عكس نشاندهنده به اتش كشيدن موتورهاى نيروهاى انتظامى رژيم مىباشد اين كار توسط تظاهر كنندگان در خيابان انقلاب در تهران بوقوع پيوسته است در اين تصوير تظاهر كنندگان به نيروهاى انتظامى ضد شورش سنگ پرتاب مىكنند.

يورونيوز: تظاهرات عاشورا، شديدترين ناآراميها ظرف سى سال گذشته

تلويزيون يورونيوز اعلام كرد تظاهركنندگانى كه خواستار تغيير رژيم هستند، در دومين روز متوالى با نيروهاى امنيتى درگير شدند. تاكنون حداقل چهار تظاهركننده در تهران كشته شدهاند. برخى از افراد پليس از شليك به مردم سرپيچى مىكنند…
تصاوير جديدى كه به دست ما رسيده نشان مىدهد كه مردم به هشدارها و اخطارهاى رژيم توجهى نكردهاند.
اين شديدترين ناآرامى در جمهورى اسلامى طى 30سال حكومت است.

بى.بى.سى: خامنهاى بايد از شرايط ايجاد شده بسيار نگران باشد



تظاهرات گسترده در تهران و ساير شهرهاى ايران چالش بزرگى براى رژيم ايران ايجاد كرده است
گزارشگر بى.بى.سى گفت: فكر كنم رژيم ايران ميزان حضور جمعيت را كم تخمين زده بود. آنها انتظار جمعيت كمترى داشتند. ولى ما خبرهايى داريم كه حاكيست اين اعتراضهاى فقط در تهران نيست و در سراسر ايران در جريان است. اين اعتراضهاى به سراسر كشور كشيده شده است ساير شهرها البته چالش بزرگى براى دولت ايجاد كرده است. پيشاپيش صدها هزار نفر نيروى امنيتى در آن مستقر شدهاند آنها همه كوچهها و خيابانها به مركز تهران را بستهاند تا ارتباط بين ساير عزاداران جنوب تهران و قشر متوسط تهران را قطع نگهدارند.

گزارشگر بى.بى.سى در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين شرايط براى احمدىنژاد نگران كننده است گفت:
فقط احمدىنژاد نيست، كه نگران است خامنهاى رهبر عالى و نيروهاى امنيتى هم هستند و بايد ديد كه چه تصميمى مىخواهند بگيرند و با اين اعتراضهاى چه برخوردى مىكنند. اين واقعيت كه مردم كشته شدهاند نشانه اين است كه دولت با مشكل جدى مواجه شده است.

آسوشيتدپرس: نيروهاى امنيتى بر روى معترضين ضدحكومتى در پايتخت آتش گشودند


خبرگزارى آسوشيتدپرس گفت نيروهاى امنيتى رژيم ايران در شديدترين درگيريها در روز يكشنبه بر روى معترضين ضدحكومتى در پايتخت آتش گشودند كه حداقل 4نفر كشته شدند. …
اين درگيريها خونينترين رودرويى بين معترضين و نيروهاى امنيتى، از بحبوحه ناآراميها در هفتههاى بعد از انتخابات در ماه ژوئن است.

هزاران معترض با سرپيچى از هشدارها به خيابان انقلاب رفته و شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند بعد از اينكه نيروهاى امنيتى در متفرق كردن جمعيت با گاز اشك آور، حمله با نيروهاى انتظامى باتون بهدست و شليكهاى هشدارى هوايى شكست خوردند، بهطور مستقيم به معترضين شليك كردند.
شاهدان گفتند، يكى از قربانيان يك مرد مسن بود كه از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فيلمهاى صحنه نشان داد كه تظاهر كنندگان او را در حاليكه صورتش آغشته به خون بود به بيرون از صحنه منتقل مىكردند.
معترضين به نيروهاى امنيتى سنگ پرتاب كرده و دهها موتورسيكلت آنها را به آتش كشيدند. هلى كوپترهاى پليس در حال چرخيدن بر فراز شهر بودند و توده ابر سياه آسمان پايتخت را فراگرفته بود. … ، همچنين در روز يكشنبه درگيرى شديد بين نيروهاى امنيتى و مخالفين در شهرهاى اصفهان و نجف آباد در مركز ايران بوقوع پيوسته است. سرويسهاى تلفن همراه بسته شده و ارتباطات اينترنت همانند بيشتر روزهاى ديگرى كه مخالفين تظاهرات مىكنند در تلاش آشكار دولت براى محدود كردن توجهات روى وقايع، به شدت كند شده است.

الجزيره: در تهران برخى نيروهاى امنيتى از دستور شليك، تمرد مىكنند


تلويزيون الجزيره انگليسى به نقل از تظاهر كنندگان گفت تاكنون چهار نفر در قيام امروز كشته شدهاند. تصوير يكى از شهدا در تظاهرات امروز نشان داده شده است.
الجزيره افزود: گزارشها حاكى است كه برخى نيروهاى امنيتى از پذيرش دستور تيراندازى به سوى مردم سرپيچى مىكنند…

الجزيره : پليس با گاز اشكآور به تظاهر كنندگان در تهران يورش برد

تلويزيون الجزيره در گزارشى گفت شاهدان مىگويند پليس با شليك گاز اشكآور و شليكهاى اخطارى در مركز تهران سعى در پراكنده كردن تظاهر كنندگان را داشته است. هزاران پليس، ضدشورش و نيروهاى امنيتى در ميدان هفت تير، خيابان انقلاب و نزديك بازار حضور دارند.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen