Sonntag, 27. Dezember 2009

تصوير قيام در جهان 27.12.2009 برابر با6دیماه 1388




ویژه نامه عاشورای ایران قیام سراسری مردم ایران




خانم رجوي: قيام تا پيروزي ادامه دارد, به رابطه با قاتلان مردم ايران پايان دهيد




رئيس جمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوي قيام سراسري امروز با شعارهاي «مرگ بر خامنه‌اي, مرگ بر ديكتاتور» را ستود و گفت رژيم درمانده آخوندي براي مهار قيام، سپاههاي موسوم به محمد رسول‌الله و سيدالشهدا، گردانهاي بسيج، يگان ويژه نيروي انتظامي و لباس شخصيها را به خيابان آورد اما بار ديگر در برابر اراده مردم ايران در هم شكست. وي افزود مردم ايران هر روز براي ادامه قيام و دست يابي به پيروزي آماده تر مي شوند, دختران جوان, زنان دلير و مادران سالخورده با حضور چشمگير پيشروي قيام را تضمين مي كنند, اما رژيم رو به سقوط و نيروهاي سركوبگرش روز به روز فرسوده‌تر و ناتوان‌تر مي‌شوند. رئيس جمهور برگزيده مقاومت بار ديگر خطاب به دولتهاي مختلف جهان به ويژه كشورهاي غرب گفت در شرايطي كه قيام بالاتر مي‌گيرد، به روابط سياسي و اقتصادي خود با قاتلان مردم ايران ادامه ندهند، سياست ورشكسته تعامل با فاشيسم مذهبي را كنار بگذارند و دست كم بي‌طرفي اتخاذ كنند و راه بندها و موانعي را كه به خواست رژيم بر سر راه مقاومت مردم ايران ايجاد كرده‌اند بردارند. دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

5دي1388(26دسامبر2009)
آسوشيتدپرس: تظاهر كنندگان با وجود اقدامات پيشگيرانه رژيم، ديوار امنيتى را شكستند


خبرگزارى آسوشيتدپرس گزارش داد روز يكشنبه پليس ايران با هشدار شليك هوايى، تظاهراتكنندگان را در مركز تهران مورد ضرب و جرح قرار داد و ابرسياهى از دود مركز تهران را فراگرفته است.

مقامهاى رژيم ايران هشدار داده بودند كه در صورت تجمع و اعتراض تظاهرات كنندگان را شديداً سركوب خواهند كرد. به گفته شاهدان نيروى انتظامى با شليكهاى هشدار دهنده سعى كرد مردم را متفرق كند. و هليكوپترهاى نيروى انتظامى به گشت در بالاى سر تظاهر كنندگان پرداختند.

نيروى انتظامى خيابانهاى منتهى به مركز پايتخت را جهت جلوگيرى از پيوستن مردم به تظاهرات مسدود كرده بود. با اين حال بسيارى از مخالفان توانستند ديوار امنيتى را بشكنند.

نيروهاى سركوبگر خامنهاى، تا اين لحظه چهار نفر را به شهادت رساندهاند

خبرگزارى فرانسه در خبرى كه لحظاتى پيش از تهران مخابره كرد گفت مردم چهارمين شهيد را در تقاطع ولىعصر انقلاب با شعار عليه خامنهاى بر روى دست حمل مىكنند.
هم چنين تلويزيون الجزيره انگليسى گزارش داد بر اساس خبرهايى كه از تهران مىرسد در خلال تظاهرات ضدحكومتى بهمناسبت روز عاشورا در تهران به گفته وبسايتهاى مخالفان تاكنون چهار نفر كشته شدهاند. در خلال اين تظاهراتها صداى شليك گلوله به گوش مىرسيد. يك شاهد به تلويزيون الجزيره گفت اين خشنترين برخوردى است كه رژيم عليه قيام مردم تاكنون اعمال داشته است.

سى.ان.ان: تصوير خامنهاى پايين كشيده شد، تظاهرات در نقاط مختلف در جريان است


تلويزيون سى.ان.ان در يك گزارش به نقل از شاهدان در صحنه گفت درگيريهاى امروز طى 7ماه گذشته بىسابقه بوده است شاهدان مىگويند كه درگيريهاى شديدى بين تظاهرات كنندگان و نيروهاى امنيتى درميادين اصلى و چهارراههاى اصلى در جريان است، يكى از شاهدان مىگويد كه وى شاهد بود كه 10تن از تظاهر كنندگان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، و موتورسيلكتها به آتش كشيده شده است، اين شاهد گفت كه تصويرخامنهاى پايين كشيده شده و پاره شده است، . تظاهرات در نقاط متعددى درجريان است.

بى.بى.سى: همين گونه تظاهراتها بود كه شاه را سرنگون كرد

شبكه جهانى تلويزيون بى.بى.سى جهانى در يك گزارش گفت: جان لاين تحليلگر بى.بى.سى گفت: دو هفته پيش ايران كشورى بود كه با اعمال ترس و ارعاب حكومت مىشد. اما اكنون مشاهده كنيد [جمعيت انبوه در حال شعار دادن عليه دولت] . اينها مردمى هستند كه احمدىنژاد آنها را مشتى آشوبگر ناميده است. اين در حالى بود كه رسانههاى رسمى 4روز متوالى به مردم هشدار مىدادند كه به خيابانها نيايند. بنابه آمار رسمى، 36نفر در ناآرامى كه بهدنبال آن پيش آمد كشته شدند. اپوزيسيون گفت شمار كشتهها دو برابر بوده است. واقعيت اين است كه نفس حضور اين ميزان از جمعيت، بنياد جمهورى اسلامى را لرزانده است. همين گونه راهپيمايىها بود كه شاه را سرنگون ساخت. وقتى ما اينجا را ترك كرديم خشونتها شروع شدند. اين تصاوير نشان مىدهند كه اعضاى بسيج حامى دولت، روى جمعيت آتش باز كردند. گزارشات از شهرهاى ديگر هم رسيده است مبنىبر اينكه از گلولههاى جنگى عليه تظاهر كنندگان استفاده شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen