Freitag, 2. Oktober 2009

تصوير قيام در جهان -2اکتبر2009

رادیو فردا 2.10.09

جلوه جواهری به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد

جلوه جواهری فعال حقوق زنان و از اعضای کمپين يک ميليون امضاء به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت کشور» در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد.
به گزارش سایت کانون زنان ايرانی ، وی که در تاريخ ۲۳ خرداد ۸۷ مقابل گالری ابريشم با هشت تن ديگر از فعالان حقوق زنان به دليل عضويت در کمپين يک ميليون امضاء به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محکوم گرديد به.دستگير شده بود،
به گزارش سايت تغيير برای برابری، مينا جعفری وکیل جلوه جواهری گفت: «متاسفانه اتهام عنوان شده در رای صادره با کيفر خواست مغايرت داشته و رای مزبور بدون توجه به دفاعيات جواهری و وکيل وی صادر شده است.»

به گزارش اين سايت، خانم جواهری همچنين در روز جهانی ۱۱ ارديبشهت ماه ۱۳۸۸ نيز در منزلش دستگير شد.

ماموران امنيتی پس از بازداشت همسرش، کاوه مظفری به بهانه شرکت در تجمع روز جهانی کارگر منزل وی را تفتيش کرده و جلوه جواهری را نيز به زندان اوين منتقل کردند. اتهام اين فعال حقوق زنان «اقدام عليه امنيت ملی از طريق عضويت در کمپين يک ميليون امضا و تجمع و تبانی» اعلام شد. وی ۱۷ خرداد ماه با قرار کفالت۱۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.

در سال‌های اخير برخی از اعضای اين کمپين توسط ماموران امنيتی ايران دستگير و به زندان محکوم شده‌اند.

بی بی سی فارسی 2.10.09

بازداشت عده زیادی از فعالان دانشجویی در ایران

بهاره هدایت روز جمعه ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) به بی بی سی فارسی گفت: "ظهر امروز تعدادی از دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت که به صورت دوستانه و غیر رسمی در یکی از پارک های شمال تهران دور هم جمع شده بودند، توسط مأموران بازداشت شدند".

هدایت گفت که اطلاعی از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری بازداشت شدگان در دست نیست.
خانم هدایت در مورد دلیل بازداشت این گروه از دانشجویان گفت: "یک احتمال این است که برنامه ریزان و تصمیم گیران نهادهای امنیتی تصور می کنند که با خارج کردن فعالان دانشجویی از فضای دانشگاه، می توانند اعتراضات دانشجویی را مهار کنند".

او با اظهار نگرانی از تأثیر این بازداشت ها بر فضای دانشگاه ها افزود: "یک احتمال دیگر هم این است که آنهایی که قصد سرکوب دانشگاه را دارند، می خواهند با ملتهب تر و متشنج تر کردن فضای دانشگاه ها از طریق بازداشت فعالان دانشجویی، بهانه لازم را برای تعطیل کردن دانشگاه ها به دست آورند"
دراطلاعیه ای اسامی بازداشت شدگان به این شرح اعلام شده است: نسیم سرابندی (دانشگاه تهران)، عزت ترتبی (دانشگاه تهران)، مونا غفاری (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، مجید عباسی (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، زهرا نیک سرشت (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، سیاوش حاتم (دانشگاه همدان)، حمزه موذن (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، احمد احمدیان (دانشگاه تهران)، امیرحسین معظمی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، محمد رضایی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، حسین معصومی (دانشگاه آزاد)، حامد عزیزی (دانشگاه آزاد)، سجاد الله آبادی (دانشگاه شهید عباسپور تهران) و سارا اسمی زاده (دانشگاه تهران).

دویچه وله 2.10.09

فوتبال در میان تدابیر شدید امنیتی
ورزشگاه آزادی تهران، امروز در جریان بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال به محل سردادن شعارهائی در اعتراض به دولت تبدیل شددر جریان این بازی، انبوه تماشاگران، هرگاه یکی از تیم‌ها فرصت گل‌زدن را از دست می‌داد، فریاد "تبانی، تبانی" سر می‌دادند.
نخستین بازی مسابقات باشگاه‌های تهران، در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و در طول آن به گفته سردار عزیزالله رجب زاده، فرمانده نیروهای انتظامی تهران بزرگ، ۷ نفر دستگیر شدند. فرمانده نیروهای انتظامی در تماس با خبرگزاری دولتی مهر مدعی شد که این افراد به خاطر فروش مواد مخدر، فروش بلیت سیاه و درگیری با یکدیگر دستگیر شده‌اند..
خبرگزاری ایسنا به نقل از حسن ضیاء آذری مدیر مجموعه ورزشی آزادی نوشت که از شب قبل از برگزاری بازی پرسپولیس و استقلال، هیئت رزمندگان غرب تهران و کرج چادرهائی در مقابل در غربی ورزشگاه برپا کرده بودند.

جلوگیری از خروج سلطانی، برنده جایزه حقوق بشر نورنبرگ
عبدالفتاح سلطانی، وکیل و مدافع حقوق‌بشر، هنگامی که قصد داشت برای دریافت جایزه امسال حقوق بشر نورنبرگ به آلمان سفر کند، اجازه ترک کشور را نیافت. ماموران دولت، در فرودگاه تهران مانع از پرواز وی شدند.
خبرگزاری آلمان، ضمن نشر خبر جلوگیری از خروج وکیل ایرانی، به نقل از مسئولان شهر نورنبرگ نوشت: «نیمه شب جمعه ۱۰ مهر، چند مرد در فرودگاه بین‌المللی تهران گذرنامه عبدالفتاح سلطانی را که به تازگی برای وی صادر شده بود، ضبط کردند و از او خواستند که روز دوشنبه آینده به دفتر ریاست فردوگاه مراجعه کند.»
این ماجرا زمانی اتفاق افتاد که وکیل زندانیان سیاسی، با هدف شرکت در مراسم تودیع جایزه حقوق بشر نورنبرگ، خود را برای پرواز به آلمان آماده کرده بود.
عبدالفتاح سلطانی در جریان اعتراضات پس از انتخابات ۲۲ خرداد در دفتر کار خود بازداشت و روانه زندان اوین شد. وکیل زندانیان سیاسی، حدود دو ماه بعد به قید وثیقه آزاد شد.

العربیه 2.10.09

بازداشت 17 نفر از فعالان دانشجويى دفتر تحكيم وحدت

ماموران امنیتی امروز جمعه 2 – 10 – 2009 ، 17 نفر از اعضای شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکيم وحدت را در پارك جمشيديه تهران بازداشت کردند

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen