Sonntag, 10. April 2011

خبرگزاری رویتر: فریاد ساکنان اشرف; قاتلان را محاکمه کنید

 

 

 

خبرگزاری رویتر: فریاد ساکنان اشرف; قاتلان را محاکمه کنید

 







خبرنگار خبرگزاری رویتر که به همراه تعداد دیگری از خبرنگاران توسط دولت عراق برای شرکت در نمایشی برای توجیه کشتار در اشرف به این محل برده شده اما اجازه صحبت با ساکنان اشرف را نیافته است، طی گزارشی گوشه‌یی از خشم ساکنان اشرف را منعکس کرده است:
- ناراضیان ایرانی عراق را به انجام یک حمله جنایتکارانه متهم کردند
درحالیکه ارتش عراق از یک سرکوبی خشونت‌بار دفاع کرد و طی آن حداقل ۱۰نفر کشته شدند، دهها نفر از تبعیدیان ایران علیه سربازان عراقی حافظ کمپ‌ آنها شعار می‌دادند ”قاتل! قاتل! “
حدود ۳۵۰۰نفر در این کمپ در کویر خاکی عراق ۲۵سال است زندگی می‌کنند که پایگاه سازمان مجاهدین خلق ایران است که مخالف رهبران آخوندی ایران می‌باشد. …
ساکنان این کمپ یک خار در پهلوی دولت فعلی بغداد هستند که روابط نزدیکی با تهران داشته و خواهان اخراج آنها می‌باشد.
نیروهای عراقی با ساکنان این کمپ روز جمعه درگیر شدند که یک اعتراض بین‌المللی را جرقه زدند.
جزئیات این حادثه روشن نیست اما سازمان مجاهدین گفته است ۳۳نفر در آن‌چه آنها آن را ”حمله جنایتکارانه“ علیه مردم بی‌دفاع خواندند کشته شده‌اند.
واشنگتن دولت بغداد را به‌خاطر این خونریزی مقصر دانست.
خبرنگار رویتر گفت: وقتی خبرنگاران با اتوبوس به کمپ اشرف واقع در استان دیالی در حدود ۶۵کیلومتری شمال شرق بغداد در منطقه‌یی که عمدتاً غیرقابل دسترسی برای خبرنگاران است، رسیدند، ساکنان کمپ فریاد زدند ”قاتلان را محاکمه کنید“. مردان و زنان و کودکان، عکسهای قربانیان این خشونت را در دست داشتند و در تابلوهایی این خشونت را محکوم کردند. روی یک پلاکارد به انگلیسی نوشته شده بود همینجا بایستید و بگذارید در مورد جنایتها بگوییم ”. اما نیروهای تا دندان مسلح، این ساکنان را از رسانه‌ها دور کردند و آنها را در پشت یک دروازه آهنین نگهداشتند. به خبرنگاران اجازه صحبت با آنها داده نشد.
فعالان حقوق‌بشر، در اوایل امسال گفتند ملل ‌متحد و آمریکا باید حفاظت این کمپ را در دست بگیرند تا از یک تراژدی که به مرگ ساکنان آن می‌انجآمد جلوگیری کنند.
اد ملکرت فرستاده ویژه ملل ‌متحد در عراق در جلسه روز جمعه شورای امنیت از این کشور مؤکدانه خواست تا بگذارد هیأت یونامی وضعیت در این کمپ را نظارت کند.
زمانی که اتوبوس خبرنگاران را به سمت درب جلویی می‌برد، ساکنان کمپ از موانع امنیتی گذشتند و خودشان را به خودروها زدند و به پنجره آنها می‌زدند و خبرنگاران را فرا می‌خواندند. آنها فریاد زدند“ خائنین!“، “ خائنین

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen