Sonntag, 10. April 2011

محمدرضا روحاني - چشم بستن بر جنايات و بي رحميها

محمدرضا روحاني - چشم بستن بر جنايات و بي رحميها



محمدرضا روحانی - چشم بستن بر جنایات و بی رحمیها

یک‌شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰ آوریل ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button






نامه به باراک اوباما
پاریس شنبه نهم آوریل ۲۰۱۱-۰۴-۰۹
جناب باراک اوباما
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
سلام، ”چشم بستن بر جنایات و بی رحمی ها خیانت به آمریکاست” این جمله از سخنرانی شما در دانشکده پدافند ملی واشنگتن را به خاطرتان می آورم. به عنوان یک همکار وکیل شما اضافه می کنم که این قبیل چشم بستن ها در حقوق بین الملل کیفری مصداق ” عدم امداد به اشخاص تحت خطر ” و قابل تعقیب جزائی است .
”چشم بستن بر جنایات و بی رحمی ها” تنها خیانت به آمریکا و میراث ارجمند پدران بنیان گذار آن نیست . جنایت علیه کلیه دستاوردهای مشترک بشریت است. به همین دلیل دادگاه اسپانیا عاملان و آمران جنایت علیه ساکنین اشرف در ژوئیه ۲۰۰۹ را مورد تعقیب قرار داده است .
حال این سؤال برای ایرانیان مطرح است که چرا مأمورین آمریکائی قبل از شروع حمله به ساکنین اشرف ، آن شهر را ترک کردند؟
تمام دنیا به ویژه دولت شما چندین روز قبل از شروع این جنایات سازمان یافته از مقدمات آن با خبر بودند. اما بعد از کشتار و زخمی کردن صدها نفر وزیر دفاع شما که در عراق بود به ابراز نگرانی اکتفاء کرد.
به نظر شما دست روی دست گذاشتن مأمورین شما در قبال این جنایات چه معنایی دارد؟
هر چند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی گفت ” دولت و ارتش عراق این بحران را آغاز کردند” اما این چه چیزی را در عمل تغییر می دهد؟
ارتش آمریکا با تک تک ساکنین اشرف قرارداد امضاء کرد که حقوق ، جان ، ناموس، اموال، سلامتی و امنیت آنان را بر عهده میگیرد. تنها با چنین شرطی آنان حاضر به تحویل سلاحها خود شدند .
اینک هستی این پناهندگان به چنگ هارترین جانوران دست آموز جنایتکاران عمامه دار حاکم بر تهران سپرده شده است .
حمله ، کشتار ، زخمی کردن پناهندگان غیرنظامی ، ویرانی و غارت شهر اشرف تنها حمله به ملت ایران تلقی نمی شودحمله به حقوق بین المللی ، حقوق بشر، حقوق پناهندگان و تمام مدنیت معاصر است .
باز هم جمله دیگری از سخنرانی بالا را به خاطرتان می آورم.
”شاید دولتهائی باشند که چشمان خود را در برابر اعمال خشونت در دیگر کشورها می بندند . من به عنوان رئیس جمهور برای اینکه وارد عمل شوم ، منتظر تصاویر خشونت و گورها ی دسته جمعی باقی نمی مانم ...”
آقای رئیس جمهور
علاوه بر مأمورین وزارت دفاع و مأمورین وزارت خارجه دولت شما جهان شاهد فیلم های آدمکشی است . گور را هم از این پناهندگان دریغ می کنند. دولت شما که به موجب قرارداد و حقوق بین الملل متعهد به حفظ حقوق اشرفی هاست چه کرده است؟
و چه خواهید کرد.
با احترام محمدرضا روحانی ـ وکیل پایه یک دادگستری

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen