Mittwoch, 16. November 2011

ما ایران اتمی نمی خواهیم

 

 

کریم قصیم - ما ایران اتمی نمی خواهیم

اتم  نه! اتم  نه! اتم  نه! اتم  نه! اتم  نه! اتم  نه! اتم  نه!  اتم  نه!                                                                                        Atom , No !   
   
  
  
ما ایران اتمی نمی خواهیم. ما ایران اتمی نمی خواهیم. ما ایران اتمی نمی خواهیم.
اتم نه!» بولتن اطلاع رسانی اخبار فاجعه فوکوشیما و خطرات پروژه اتمی ولایت فقیه برای ایرانیان است.

«اتم نه!» بولتن اطلاع رسانی اخبار فاجعه فوکوشیما و خطرات پروژه اتمی ولایت فقیه برای ایرانیان است.
تهیه و انتشار: کمیسیون محیط زیست شورای ملی مقاومت ایران
شنبه   ۱۲ مارس ۲۰۱۱                                                                                                                                    
• تیتر اصلی روی جلد لیبراسیون این جمله است: «فکرکردم آخر زمان فرا رسیده است»
لیبراسیون هفت صفحه داخلی را به فاجعه زمین لرزه (۹/۸ در مقیاس ریشتر) و سونامی مهیبی که بعد از ظهرجمعه ۱۱ مارس (۷ بامداد به وقت پاریس) بخش شمال شرق مجمع الجزایر ژاپن را درهم کوبیده، اختصاص داده گزارشها و مطالب متعددی همراه با عکسهای تکان دهنده از ابعاد ویرانی، سیلهای بنیان کنی که حتی کامیونها و قطارها را درخود بلعیده، جاده های شکاف برداشته (رانش زمین) و نظایرآن درج کرده است. علاوه برتلفات انسانی (تاکنون بیش از هزار قربانی گزارش شده) و ضایعات محاسبه ناشدنی مادی، نگرانی بزرگ اکنون وضعیت یکی از نیروگاههای اتمی درفوکوشیما است که نشت شدید رادیو اکتیو (هزاربرابر میزان متعارف) احتمالا به دلیل ازکار افتادن سیستم سرد کننده هسته رآکتور (نظیر مورد چرنوبیل) از آن گزارش شده و دولت اقدام به تخلیه ۶۰۰۰ ساکن مناطق اطراف کرده است. یکی از مطالب زیرعنوان «ژاپن به لرزش زمین عادت دارد»، به پائین بودن نسبی تلفات زلزله های ژاپن در مقایسه با دیگر کشورهای زلزله خیز جهان به دلیل مراعات استانداردها و ضوابط ایمنی ضد زلزله در مسکن و ساختمان سازی و نیز تمرینهای مکرر تخلیه ساختمانها با حداکثر نظم در حداقل زمان ممکن و یا پناه گرفتن افراد در نقاط مناسب درون خانه ها و ادارات اختصاص یافته است.
دوشنبه ۱۴ مارس                                                                               
تلویزیون بی.بی.سی جهانی: تعداد کشته شده های سونامی در ژاپن از ۱۰هزار تن تجاوز کرد.
• خبر اول رسانه های فرانسه دیروز و امروز اساسا اخبار سونامی ژاپن و نگرانی از وقوع یک فاجعه اتمی پس از بزرگترین زمین لرزه و سونامی تاریخ ژاپن بود.
• انجمنهای ضد انرژی اتمی روز یکشنبه در میدان حقوق بشر پاریس دست به تظاهرات زدند و خواهان برچیدن نیروگاههای اتمی فرانسه پیش از وقوع فجایعی مانند ژاپن و چرنوبیل در فرانسه شدند. (ت.ک۳)
• ناتالی کوسیکو موریزه، وزیر محیط زیست فرانسه دیشب مهمان اخبار کانال۲ بود تا به نگرانیها در مورد نیروگاههای اتمی فرانسه اطمینان خاطر بدهد. 
• سانحه نیروگاههای اتمی ژاپن بلافاصله بحث ایمنی اتمی در اروپا را با شدت و حدتی بیش از پیش در مرکز مباحثات سیاسی-اقتصادی-اجتماعی قرارداد. اکولوژیستهای «ضد اتم» اکنون یک مدرک واقعی و تراژیک در اختیار دارند. این بحث در فرانسه که دومین کشور دارای نیروگاههای برق اتمی در جهان (پس از آمریکا) و صاحب یک صنعت و تکنولوژی بزرگ رآکتورسازی است (کنسرسیوم آروا)، به طور خاص مناقشه برانگیزاست. آیا فرانسه از وقوع چنین فاجعه ای (اتمی) در امان است؟  اولین درسی که از رویداد ژاپن باید گرفت اینست که آنچه غیرمحتمل پنداشته می شود همیشه امکان وقوع دارد. (لیبراسیون)
• دانیل کهن بندیت، پارلمانتر اروپایی میگوید : «طرحهای چپها در زمینه انرژی باید طی سال جاری و سال آینده مورد بحث قرار بگیرند و در خاتمه این بحثها لازم است که در فرانسه درباره خروج از سیستم انرژی هسته ای یک رفراندوم به اجرا گذاشته بشود.» (فیگارو)
• لیبراسیون ۱۴ صفحه گزارش و عکس به بزرگترین فاجعه تاریخ اخیر ژاپن (از جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی هیروشیما تاکنون) اختصاص داده است. تمام رسانه های بزرگ خبری جهان تقریبا به طور انحصاری بر این رویداد بیسابقه (زلزله و سونامی مهیب و خطر تشعشعات رادیو اکتیو از رآکتورهای اتمی آسیب دیده) متمرکز هستند. فیگارو و پاریزین نیزصفحه اول و مطالب متعددی را به این موضوع اختصاص داده اند.
اخبار اتمی رژیم ولایت فقیهرییس سازمان انرژی اتمی ایران: "ازمنابع انسانی آسیب دیده ایم"
سایت رادیو بی. بی. سی ۲۲/۱۲/۸۹: ۱۳مارس«فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که این سازمان در سالهای اخیر از 'ناحیه مدیریت و منابع انسانی ' آسیب دیده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی در ارزیابی آن‌چه ' خرابکاریهای انجام شده ' در این سازمان نامیده به انگیزه‌هایی اشاره کرده است که باعث ' انحراف نیروی انسانی ' شده است.
آقای عباسی' نارضایتی سیاسی' را یکی از عوامل بروز انحراف در نیروی انسانی دانسته است. این اولین بار است که مقامات سازمان انرژی اتمی از سهم کارکنان و همکاران این سازمان در ایجاد خرابکاری در برنامه اتمی ایران خبر می‌دهند.
رئیس سازمان انرژی اتمی‌گفته است: ' هرجایی که آسیب فنی وجود داشت، در واقع منشأ آن وجود آسیب در منابع انسانی بوده است. '
پیش از این و در چند سال گذشته وزارت اطلاعات ایران در چند مورد از دستگیری کسانی به اتهام جاسوسی در برنامه اتمی ایران خبر داده بود. آقای عباسی که در نشست دومین جشنواره پایداری ملی و پدافند غیرعامل سخنرانی می‌کرد گفت که 'دشمن با انجام تبلیغات درباره ویروس استاکس‌نت تلاش کرد تاسیسات ما را آسیب پذیر نشان دهد. '
آقای عباسی گفته است که 'انگیزه‌های ارتقای علمی، مادی، نارضایتی از اوضاع سیاسی، شغلی و اقتصادی' عواملی هستند که سبب انحراف افراد می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی هم‌چنین گفته است 'دشمن' هم‌چنین سعی می‌کند 'با جلب افراد تاسیسات ما را آسیب پذیرکند».
اخبار مربوط به سونامی/ فاجعه اتمی در ژاپنتلویزیون سی ان ان ۲۳/۱۲/۸۹: ۱۴مارس«تلفات - نیروی سیلی که توانسته است اتوبوسی را به بالای پشت‌بام منتقل کند بعید است انسانی در معرض آن باشد و جان سالم به در برده باشد.
- تهدید دیگر؛ تهدید مجتمع اتمی در فوکوشیما می‌باشد. سه رآکتور اتمی، توان سرد شدن خود را از دست داده‌اند. ترس ونگرانی از تشعشعات اتمی باقی مانده است.
- گزارش پولا هنکاک از ژاپن - در یک جزیره به‌نام اوشیکا تعداد ۱۰۰۰ جسد که آب آورده بود پیدا شده است. بنا‌به گزارش رسانه‌ها در این ناحیه ممکن است ۲۰۰۰ جسد باشد.
- بحران اتمی فوکوشیما- تعداد ۲۰۰هزار نفر یعنی تا شعاع ۲۰کیلومتری راکتورهای اتمی فوکوشیما تخلیه شده‌اند. بر اثر زلزله، سیستم سردکنندگی راکتورهای اتمی مختل شده و ژنراتورهای برق سرد کنندگی از کار افتاده‌اند. گرچه این راکتورها از کار انداخته شده‌اند اما خود رآکتور، داغ باقی مانده و نیاز به سرد شدن دارد. در نتیجه؛ حرارت باقی در رآکتور باعث ذوب شدن رآکتور می‌شود که در حال حاضر مقامات در حال تلاش برای سرد کردن بخش مرکزی رآکتور هستند تا از ذوب شدن آن جلوگیری کنند. احتمال می‌رود بنا‌به گفته ناظران، در دو رآکتور این پروسه ذوب شروع شده باشد. با اینحال از طرف دولت گفته شده است که تضاد سرد کردن رآکتور حل‌وفصل شده است. »
نیروگاه‌های ایرانی و مخاطرات زلزلهسایت رادیو آلمان ۲۲/۱۲/۸۹: «زلزله ۹/۸ ریشتری در کشوری روی داده که با سیستم سیاسی دمکراتیک اداره می‌شود و از کیفی‌ترین فناوری در ساخت بناها و نیروگاههای مقاوم در برابر زمین‌لرزه سود می‌برد. بسیاری می‌پرسند ابعاد چنین زمین‌لرزه‌ای در ایران با سازه‌های نامناسب و نظام غیردمکراتیک و بسته آن چه خواهد بود؟
دکتر بهروز بیات، کارشناس فیزیک هسته‌ای و مشاور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفتگو با دویچه‌وله از مخاطرات آسیب‌دیدگی نیروگاههای ایران در صورت وقوع زلزله می‌گوید و بر سپری شدن تاریخ مصرف تکنولوژی هسته‌ای برای تأمین انرژی تاکید می‌کند. .
بهروز بیات:. . . قطعاً نیروگاههای ایران آن امنیت و کیفیت نیروگاههای ژاپن را ندارند. این نیروگاهها با تکنولوژی التقاطی ساخته شده‌اند. مخلوطی هستند از تکنولوژی آلمانی با چند تکنولوژی دیگر. صحبت می‌شود که آلمانی‌ها هشتاد هزار قطعه در بوشهر رها کردند که هیچ توضیح دقیقی هم درباره نوع استفاده‌شان ندادند.
به‌هر حال این تکنولوژی التقاطی مخاطرات بیشتری دارد و دیگر این‌که آن فرهنگ علمی ژاپن در کشور ما وجود ندارد. این هم موجب می‌شود که مخاطرات نیروگاههای ایرانی بیشتر باشند».
تاریخ خبر:  ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
منبع:   سایت رادیو آلمان
عنوان خبر: وضعیت بسیار خطرناک در نیروگاه فوکوشیمای ژاپن
انفجار هیدروژنی نخست در بلوک ۳ رخ داد، ولی هم‌اکنون رآکتور ۲ نیروگاه فوکوشیما نیز در وضعیتی بحرانی است. شرکت ”توکیو الکتریک پاور“ (تپکو) که شرکت اداره‌کننده‌ی نیروگاه است، امروز دوشنبه (۱۴ مارس) اعلام کرد که میله‌های سوخت هسته‌ای خارج از آب هستند و فشار در رآکتور رو به فزونی گذارده است. بدین‌گونه کارشناسان فنی قادر به کنترل رآکتور نیستند.
احتمال انفجار در رآکتور و آزاد شدن رادیواکتیو در هوا
کارشناسان فنی اتمی تا آخرین لحظات کوشیدند مانع از کاهش سطح مایع خنک‌‌کننده شوند. برای این امر کارشناسان از روز یکشنبه آب دریا را به داخل رآکتور سرازیر کرده بودند که در آن میله‌های سوخت هسته‌ای قرار دارند.
در صورتی که نتوان رآکتورها را خنک کرد، آن‌گاه میله‌های سوخت هسته‌ای ذوب شده و به انفجار منجر می‌گردد. در چنین وضعیتی مواد رادیواکتیو آزاد شده و وارد جو و محیط زیست می‌شوند.
نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با استناد به داده‌های سازمان انرژی اتمی ژاپن اعلام کرد که روند بازسازی سیستم خنک‌کننده‌ی رآکتورهای شماره ۲ و۴ ادامه دارد. گفته می‌شود که در رآکتور ۱ این سیستم تا اندازه‌ای بازسازی شده و به کار افتاده است. رآکتور ۳ به کلی خاموش شده است.
پیش از این یک انفجار هیدروژنی در رآکتور ۳ رخ داده بود. به گفته‌ی مقامات دولت ژاپن، پوشش فولادی این تأسیسات مقاوم بوده و منفجر نشده است. این امر باعث شده که شرکت ”تپکو“ اعلام کند که میزان رادیواکتیو آزاد شده بسیار اندک بوده است.
در این انفجار ۱۱ نفر مجروح شدند که جراحت یکی از آنها شدید بود. یوکیو ادانو، سخنگوی دولت، گفت که قربانیان چهار سرباز ارتش وهفت کارشناس فنی بوده‌اند.

خبرگزاری ایسنا – ۲۴ اسفند ۱۳۸۹
نیروگاه بوشهر در بالاترین حد استاندارد ایمنی فعالیتش را ادامه می‌دهد

یکی از خبرنگاران اماراتی در مورد وجود گسل‌ها در اطراف نیروگاه بوشهر و وقوع برخی زلزله‌ها در ژاپن و امنیت کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس نسبت به این نیروگاه سوال کرد که مهمان‌پرست گفت: نیروگاه بوشهر در بالاترین حد استاندارد ایمنی خود فعالیتش را ادامه می‌دهد. اگر کسی بخواهد تظاهر به نگرانی کند اصلا نمی‌شود او را از نگرانی خارج کرد ولی بهتر است نگران نباشید!
تاریخ: ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
منبع:   تلویزیون سی ان ان
عنوان: مصاحبه سی.ان.ان با بیل ریچاردسون و جیمز ولسی راجع به بحران اتمی ژاپن
- خلاصه مصاحبه پیرز مورگان با جیمز ولسی رئیس سابق سیا : اگر شما هنوز رئیس سیا بودید آن‌چه را که ما اکنون از دولت ژاپن در مورد اشکالات راکتورهای اتمی می‌شنویم را باور می‌کردید؟
جیمز ولسی : البته ما هرگز هر چیزی را که می‌شنویم باور نمی‌کنیم. اما روی ژاپنی‌ها و دوستان و متحدان [جاسوسی] می‌کنیم بنابراین عمده اطلاعات ما از این طریق است که به‌دست می‌آید. فکر می‌کنم جنبه امنیتی این قضیه جالب است و ممکن است جهان را وادار کند تا به میزانی از انرژی اتمی  فاصله بگیرد  که فکر نمی‌کنم این کار بدی باشد.
زیرا من معتقدم گاز طبیعی تا میزان زیادی آن را بتواند جایـگزین کند و به‌لحاظ محیط زیست هم خوب است. اما انرژی اتمی برای برخی از کشورها وسیله‌یی برای ساختن سلاح اتمی بوده است. بنا‌به قانون منع تکثیر وقتی شما رآکتور اتمی دارید می‌توانید وارد کار غنی‌سازی اورانیوم شوید و پلوتونیوم را بازپردازی کنید و این کاریست که کره شمالی انجام داده و ایرانیها دارند انجام می‌دهند.
بنابراین راکتورهای اتمی چیزی شبیه به ماشینهای تکثیر اتمی هستند که مشکل جدی ایجاد می‌کنند. فکر می‌کنم درخواست برای انرژی اتمی در جاهایی هم‌چون مصر و عربستان ادامه خواهد یافت ولی  دلیلش این نیست که آن را به‌خاطر تولید برق بخواهند. بلکه دنبال بهانه‌یی هستند تا با برنامه اتمی ایران رقابت کنند . بنابراین من این را یک حرکت آرام [اسلوموشن] برای رسیدن به قدرت اتمی می‌بینم...
س - مسأله‌یی که هست سازمانهای تروریستی در اطراف جهان هستندکه روی نقاط آسیب‌پذیر این راکتورها و برنامه‌های اتمی دست می‌گذارند و از آنها به‌عنوان بمبهای [نهایی] کثیف (آلوده به اورانیوم) می‌سازند.
چهارشنبه ۱۶  مارس ۲۰۱۱• ژاپن ـ لوموند ده صفحه گزارش و عکس و تفسیر را به تحولات و پیامدهای فاجعه زلزله و سونامی مهیب در ژاپن اختصاص داده است. بروکسل یک نشست اضطراری کلیه بازیگران صنایع اتمی اروپا را برگزارمی کند تا یک «پاسخ هماهنگ» ازسوی اعضاء اتحادیه اروپا به الزامات وضعیت جدید تعیین و تصویب شود. لیبراسیون امروز نیز ۱۶ صفحه عکس و گزارش و تحلیل به بزرگترین فاجعه در ژاپن از جنگ جهانی دوم تا کنون اختصاص داده است. بنوشته لیبراسیون، ژاپن خود را آماده غیرقابل تصورترین سناریوی ممکن می سازد. نیروگاه اتمی فوکوشیما که به دلیل زلزله و سونامی بزرگ روزجمعه بشدت آسیب دیده، به نظرمی رسد دیگر قابل کنترل و اداره نباشد. نوعی وحشت همگانی از قاره به قاره جهان را فرا می گیرد. جامعه بین الملل درهراس از پیامدهای مختلف بهداشتی، زیست محیطی و اقتصادی فاجعه ژاپن تلاش می کند به افکارعمومی جهانیان اطمینان خاطر بدهد. اروپا در نظر دارد تستهای مقاومت بر روی نیروگاههای اتمی خود انجام دهد. روسیه و چین از آلودگی سرزمینهای خود براثر ابر رادیواکتیو برخاسته از ژاپن نگرانند و وحشت به تدریج ساحل غربی ایالات متحده (کالیفرنیا) را فرا می گیرد. تیتر بزرگ ص اول  فیگارو،  و همچنین پاریزین و بخش عمده اخبار و مقالات این دو روزنامه نیز درباره عواقب زمین لرزه در ژاپن میباشد.
•   آلمان ۷ مرکز هسته ای در آن کشور را بطور موقت تعطیل میکند. به منظور تخفیف نگرانیهای ایجاد شده در افکار عمومی ، آنگلا مرکل اعلام کرده است که این ۷ رآکتور به مدت ۳ ماه تعطیل خواهند شد. (فیگارو)
پنجشنبه ۱۷  مارس ۲۰۱۱• ژاپن ـ پیامدهای زلزله و سونامی مهیب و تهدید اتمی در ژاپن و جنگ درلیبی همچنان در صدر موضوعات مورد توجه لوموند است. لوموند سرمقاله خود زیرعنوان «بدون تابو یا سکتاریسم به آینده انرژی هسته ای بیاندیشیم» را به پیامدهای احتمالی و درسهائی که باید از فاجعه اتمی ژاپن گرفت، اختصاص داده است.
• بنوشته لیبراسیون،  بر تهدید روز به روز وخیمتر اتمی اکنون یک بحران انسانی بیسابقه نیز برای صدها هزار تن از ساکنان شمال شرق ژاپن بر بستر برف و سرما و کمبود پناهگاه و آب آشامیدنی و مواد خوراکی افزوده شده است. ژاپنیها دیگر وضعیت در نیروگاه فوکوشیما را درکنترل ندارند و تشعشعات رادیو اکتیو به سطوح بسیار خطرناکی رسیده است.
ـ سرمقاله  لوموند «بدون تابو یا سکتاریسم به آینده انرژی هسته ای بیاندیشیم»
تاریخ: ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
منبع:   سایت صدای آمریکا
عنوان خبر: معامله با شیطان
یوجین رابینسون، ژورنالیست برنده جایزه ادبی پولیتزر و معاون سردبیر واشنگتن پست، نوشته است اندک اندک دنیا شروع کرده بود به این‌که به نیروی هسته‌ای به‌عنوان ”نوشدارو“ نگاه کند: راهی برای کاستن از وابستگی به نفت، رسیدن به خودکفایی در زمینه تولید انرژی، و کاستن از گرمایش زمین تا حد چشمگیر. اما این روزها، بحث نیروی هسته‌ای به چانه زدن با شیطان بیشتر شباهت دارد.
رابینسون می‌نویسد در حالی که مهندسان ژاپنی با دستپاچگی تلاش می‌کنند تا جلوی تبدیل بحران ناشی از انفجار در سه نیروگاه هسته‌ای ژاپن در پی زمین‌لرزه و سونامی به یک فاجعه عظیم زیست محیطی را بگیرند، نمی‌توانیم چشم به روی این واقعیت ببندیم که شکافت اتمی فی نفسه یک تکنولوژی سمی است.
عواقب زنجیره‌ای خرابی در سیستم نیروگاه اتمی فوکوشیما دایچی ژاپن، ذوب شدن بخشی از میله‌های سوختی، و انفجارهای هیدروژنی در نیروگاه، همه و همه پی آمدهای رویداد نادری بود که جمعه گذشته در ژاپن اتفاق افتاد: وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۸. ۹ ریشتر - که در تاریخ ثبت شده ژاپن سابقه نداشت - و به‌دنبال آن، سونامی ای با قدرت ویرانگری غیرقابل تصور. درست است که رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما قدیمی‌اند؛ و ساخت نیروگاههای هسته‌ای که هرگز به این شکل از کار نیفتند امکانپذیر است؛ اما این نیز درست است که سیستم آسیب ناپذیر وجود ندارد. به هر حال، ممکن است اتفاقی بیفتد. ..........
اما داریم خودمان را گول می‌زنیم؛ فوکوشیما درسی گریز ناپذیر برای ما دارد: نامحتمل، به‌معنای ناممکن نیست. خطاها و اتفاقات نامحتمل ممکن است یکجا جمع شود و یک نیروگاه هسته‌ای را به آستانه فاجعه بکشاند. فوکوشیما شاید آخرین فاجعه اتمی جهان نباشد.
نویسنده مقاله با طرح این پرسش که ”اگر ژاپن نتوانست یک رآکتور مطمئن بسازد، کدام کشور از عهده ساخت آن بر می‌آید؟“ اشاره می‌کند که بیشتر کشورها به‌خاطر ایمنی نیروی اتمی به استفاده از آن تمایل نشان می‌دهند. اما دنیا در سه دهه چندین بار شاهد بروز فاجعه در نیروگاههای اتمی بوده است؛ و اگر بحران نیروگاه هسته‌ای ژاپن، به فاجعه دیگری تبدیل شود، بهای آن را تمامی دنیا خواهد داد.
قاچاق هسته ای برای ولایت فقیه
کشف یک محموله دیگر مشکوک به ارتباط با تسلیحات اتمی، در نیمه‌راه ایران
سایت رادیو فردا ۲۷/۱۲/۸۹: «پلیس مالزی روز جمعه، ۲۷ اسفندماه، اعلام کرد که در یک کشتی باری که به مقصد ایران در حرکت بوده ابزار و تجهیزاتی کشف کرده است که قابلیت استفاده در تسلیحات هسته‌ای را دارند. این چهارمین روز پیاپی است که خبرگزاری‌ها به نام جمهوری اسلامی در پیوند با محموله‌ای تسلیحاتی اشاره می‌کنند.
روز پنج‌شنبه گذشته نیز خبرگزاری فرانسه از کشف و توقیف دو محموله ممنوعه حاوی «تجهیزات اتمی و تسلیحات» در راه ایران به دست مقامات کره جنوبی و سنگاپور خبر داد. ...
روز جمعه نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رئیس پلیس مالزی از کشف و ضبط محموله‌ای ممنوعه در بندر اصلی مالزی خبر داد.
این محموله که از یکی از بنادر چین به مقصد تهران در حرکت بوده اکنون تحت نظر مقامات مالزی در حال بازرسی است تا معین شود که محتویات آن در ساخت تسلیحات اتمی قابل استفاده است یا خیر.
در همین زمینه شرکت بین‌المللی کشتی‌رانی مالزی تایید کرده است که پلیس این کشور دو کانتینر را در یک کشتی باری در روز ۸ مارس، ۱۷ اسفندماه،‌ ضبط کرده است که محتویات آنها در بارنامه «کالاهایی برای استفاده در صنایع غذایی،‌ دارویی یا شیمیایی» توصیف شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات پلیس مالزی می‌گوید که پلیس توسط فردی خبردار شده‌ است که اقلامی به طور غیرقانونی و بدون جواز ویژه بار کشتی شده‌اند. مشخص نیست چه کسی پلیس مالزی را خبردار کرده است. ..».
ما ایران اتمی نمی خواهیم. ما ایران اتمی نمی خواهیم. ما ایران اتمی نمی خواهیم.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen