Montag, 27. September 2010

بازار ايران در اعتصاب جديد بر سر افزايش ماليات بر ارزش اضافه


 
بازار ايران در اعتصاب جديد بر سر افزايش ماليات بر ارزش اضافه- خبرگزاري رويتر 3/7/89: «روز شنبه، بازرگانان ايراني در اعتراض به طرحهاي دولت براي افزايش ماليات بر ارزش اضافي، مغازههاي خود را در بازار اصلي تهران بستند. اين اقدام، مبين چالش جديدي براي احمدينژاد است. بازاريان، قدرت اقتصادي و سياسي مهمي در ايران به حساب ميآيند. آنها با كمك روحانيون با نفوذ، اعتراضاتي را ترتيب دادند كه سلطنت در ايران را در سال 1979 سرنگون كرد.
اعتصاب بازاريان با نفوذ و مشهور، فشار را بر احمدينژاد، افزايش ميدهد. سياستهاي او از سال 2009 كه به‌طور بحث انگيزي دوباره انتخاب شد، جنگ دروني ميان رهبران تندرو را عميقتر كرده است…. تصميم دولت مبني بر افزايش 70 درصدي ماليات بر ارزش افزوده بر برخي كالاهاي مشخص، اعتصابهايي را در تهران و ديگر شهرها بوجود ميآورد و دولت را مجبور به عقبنشيني ميكند. مفهوم اين ماليات، غرامت گرفتن بهخاطر كاهش درآمدهاي نفتي ناشي از كاهش شديد قيمتهاي نفت است. …
”تنشهاي عميق ” - تحليلگران ميگويند اعتصاب در بازار مبين ”تنشهاي عميق ”در اين كشور اسلامي است. برخي از تندروها، از جمله روحانيان، احمدينژاد را بهخاطر سياستهايش، به‌طور علني مورد انتقاد قرار دادهاند. يك تحليلگر سياسي كه نخواست نامش فاش شود گفت، ”حاكمان ايران نميتوانند بازاريان را ناديده بگيرند. اين بازاريان، از پشتيباني روحانيان قدرتمند برخوردارند ”…. ».
اعتصاب طلافروشان تهران در مخالفت با قانون ماليات- سايت راديو فردا4/7/89: «در حاليکه کمتر از سه ماه از اعتصاب صنف طلافروشان بازار تهران، نسبت به اجراي قانون «ماليات بر ارزش افزوده» مي‌گذرد، اعضاي اين صنف بار ديگر در تهران به نشانه اعتراض به اين قانون روز شنبه دست از کار کشيدند.
در تيرماه امسال صنف پارچه‌فروشان و طلافروشان در تهران، در اعتراض به اجراي اين قانون مغازه‌هاي خود را تعطيل کردند که پس از آن برپايه گزارش‌هاي منتشر شده، نمايندگان اين اصناف با دولت سرانجام به يک توافق دست يافتند و اين اصناف فعاليت خود را از سر گرفتند.
با اين حال علي‌رغم اين «توافق‌هاي» صورت گرفته که از سوي دولت و نمايندگان اين اصناف اعلام شده بود، بازار طلافروشان تهران امروز تعطيل بود. از سوي ديگر «روزنامه‌هاي محلي» شيراز گزارش داده است که بازار طلافروشان شيراز نيز روز شنبه در اعتراض به اجراي اين قانون تعطيل بوده است. . . . ».
پاسخ دولت احمدينژاد به اعتراض مالياتي طلافروشان- سايت تابناك 4/7/89: «علي عسکري، رئيس سازمان امور مالياتي از عزم دولت بر اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و در پاسخ به اعتراضهاي روز گذشته صنف طلافروشان اعلام کرد: من بهعنوان رئيس سازمان امور مالياتي مکلف به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده هستم و هيچ توجيهي براي عقب‌نشيني از قانون وجود ندارد. . . ».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen