Mittwoch, 29. September 2010

گسترش اعتصاب بازاريان صنف طلافروش در شهرهاي مختلف كشور


 

 

 

ايران: ادامه و گسترش اعتصاب بازاريان صنف طلافروش در شهرهاي مختلف كشور

·       آهنفروشان تهران, قم و تبريز نيز به اين اعتصاب پيوسته اند

اعتصاب بازاريان صنف طلافروش در تهران و ديگر شهرهاي كشور, به رغم فشارهاي شديد رژيم و ايادي و مزدورانش, در روز سه شنبه6مهر, نيز ادامه يافت. آهنفروشان بازار شادآباد و «آهن مكان» در تهران و همچنين آهنفروشان شورآباد قم و آهن فروشان منطقه شهرداري و مركز شهر تبريز نيز به اين اعتصاب پيوسته اند.

در تهران, اعتصاب طلا و جواهر فروشان از روز شنبه3مهر, با تجمع در برابر وروديهاي بازار سبزه ميدان آغاز شد. عوامل نيروهاي سركوبگررژيم, براي درهم شكستن اعتصاب بازاريان, مغازه هاي آنان را وحشيانه مورد حمله قرار دادند و با ميله هاي بزرگ آهني كركره هاي بسته مغازه ها را مي شكستند. اين حملات به درگيري بين بازاريان و مزدوران بسيجي و لباس شخصي منجر شد. يكي از بسيجيان كه در اين درگيري گوشمالي داده شد, راهي بيمارستان شد.
اين اعتصاب علاوه بر بازار طلافروشان به پاساژهاي مهم فروردين و خرداد در بازار بزرگ، طلافروشان سبزه ميدان، خيابان کریمخان، مناطق صادقیه و ستارخان، شهرک غرب ، برج میلاد نور، پاساژ ابریشم در میدان کاج سعادت آباد نيز گسترش يافت.
اعتصاب طلافروشان در مشهد و اردبيل در روز سه شنبه 6مهر براي هفتمين روز ادامه يافت. در مشهد بازاريان خيابانهاي خسروي، ارگ و 38متري نيز به اعتصاب پيوسته اند همزمان از روز شنبه به بعد بيش از 100نفر از طلافروشان و زرگران در مقابل دادگستری مشهد تجمع اعتراضی بر پا مي كنند.
در شيراز, طلافروشان از جمله در سه راه احمدي, خيابان ملاصدرا و در تبريز طلا و جواهر فروشان بازارهاي اميركبير, محمدي, امير, قطران در روز سه شنبه ششمين روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. مأموران سركوبگر انتظامي براي ايجاد رعب و وحشت در اغلب وروديهاي مهم شيراز مستقر شده اند. مزدوران بسيجي و لباس شخصي در برخي از خيابانهاي مركز شهر به گشت زني مشغولند..
در اصفهان طلاو جواهر فروشان بازارهاي ميثمي, تيمچه, نقش جهان و طلافروشان پاساژ ملت در چارباغ همچنان در اعتصاب هستند.  مزدوران لباس شخصي به ضرب و زور و تخريب كركره مغازه ها, بازاريان را براي شكستن اعتصاب تحت فشار گذاشتند.
 زرگران و طلا فروشان شهريار, ورامين, قم, اهواز, اروميه, زنجان, قزوين نيز به اين اعتصاب پيوسته اند.
خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده مقاومت, در روز 5مهر, طي پيامي به بازاريان شريفي كه در تهران و ديگر شهرهاي كشور دست به اعتصاب زده‌اند، درود فرستاد. وي خطاب به آنها گفت: اعتصابهاي شما واكنش ارزشمندي در برابر چپاولگري آخوند‌هاي حاكم و سياست خيانتكارانه‌يي است كه توليد ملي و تجارت داخلي ايران را به سود سپاه پاسداران ولايت فقيه به ويراني كشانده است.
مريم رجوي افزود: اين اعتراض سراسري در عين حال گوشه‌يي از نارضايتي متراكم جامعه ايران را بازگو مي‌كند كه خواهان به زير كشيدن رژيم ولايت فقيه است.
خانم رجوي به بازارياني كه هيچگاه در مقابل رژيم ضد ايراني و ضد اسلامي خميني و جانشينان پليدش سر خم نكردند و بهاي آن را با از دست دادن جان و مال خود يا با تبعيد و جلاي وطن پرداختند, درود فرستاد و عموم هموطنان را به حمايت از اعتراضهاي حق طلبانه بازاريان فراخواند.
                                                                                   

        دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
7مهر1389(29سپتامبر2010)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen