Dienstag, 17. August 2010

از وضعيت زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين خبرى در دست نيست



نسرين ستوده، وكيل دادگستري و فعال حقوق زنان
نسرين ستوده، وكيل دادگستري و فعال حقوق زنان
با گذشت بيش از سه هفته از آغاز اعتصاب‌غذاى زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين، نسرين ستوده، وکيل تعدادى از زندانيان سياسى، در مصاحبهيى با راديو آلمان گفت: روشن نيست چند زندانى سياسى هنوز پس از بيست روز در اعتراض نسبت به انتقال به سلول انفرادى و رفتار بد زندانبانان در اعتصاب‌غذا بهسر مىبرند. وکلاى آنان از وضع موکلانشان بى‌خبرند، و خانواده‌هايشان در نامه‌يى خواستار ملاقات با آنان شده‌اند.

خانم ستوده در ادامه اين مصاحبه افزود: آقاى کيوان صميمى و همين‏طور آقاى ضياء نبوى، هر دو از موکلين من هستند که با توجه به طولانى شدن مدت اعتصاب غذاى اين دو زندانى، طبيعى است که نگرانى خودم را از وضعيت سلامت آن‏ها اعلام کنم. چون هيچ تماس تلفنى و هيچ خبر موثق ديگرى از اين زندانيان در دست نيست که آيا آ‏نها به اعتصاب خودشان پايان داده‏اند و آيا در سلامت به‏سر مى‏برند يا نه. خانواده‏ى ضياء نبوى در مراجعه‏يى که به دفتر من داشتند، اعلام کردند که تمام مراجعات آنان به زندان اوين يا مسئولين قضايى، کاملاً بي‏نتيجه بوده است و با تهديد مداوم بازداشت، توهين و رفتارهاى اهانت‏آميز مواجه بوده‏اند. متأسفانه زندان از ملاقات وکلا با متهمين سياسى جلوگيرى به‏عمل مى‏آورد. همين‏طور تمام تماس‏هاى من، با دادستان تهران در مورد موکلانم، تاکنون بي‏پاسخ مانده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen