Dienstag, 17. August 2010

پشت درها ی بسته اوین


خانواده های اعتصاب کنندگان زندانی"پشت درهای بسته"


شانزده زندانی سیاسی که هفته گذشته به اعتصاب غذای خود پایان دادند برای سومین هفته متوالی نتوانسته اند با خانواده هایشان ملاقات کنند

برخی از این خانواده ها برای چهارمین هفته "با درهای بسته مواجه شده اند".
ماموران بازداشتگاه اوین به خانواده این زندانیان گفته اند: "فعلا قراراست در انفرادی بمانند و نگرانی شما هم ربطی به ما ندارد. می خواستند آن روز که اعتراض می کردند به فکر این روزها باشند."

ماموران اوین همچنین اظهار داشته اند: "مگر نمی دانید اعتراض واعتصاب غذا در زندان جرم است؟ حالا درس عبرتی می گیرند تا دیگر از این اغتشاش ها در زندان نکنند."
این خانواده ها با مراجعه های متعدد به زندان اوین و ارسال نامه هایی به مسئولان قضایی از جمله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه خواستار بازگرداندن زندانیانشان به بند عمومی 350 زندان اوین و ملاقات با آنها و همچنین پایان دادن به تضییع حقوق زندانیان سیاسی در عدم برخورداری از مرخصی در ماه رمضان شدند. این خانواده ها از مسئولان می پرسند : چه کسی تضمین می کند که بعد ازیک اعتصاب غذای پانزده روزه حال جسمی نزدیکانشان خوب باشد.

جمعی از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین اوایل مرداد ماه در اعتراض به بدرفتاری زندانبانان و شرایط بازداشت خود به اعتصاب غذا دست زده اند.
این در حالی است که کیوان صمیمی یکی از این افراد همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.

آقای صمیمی گفته است که اعتصاب خود را زمانی خواهد شکست که سایر زندانیان به بند عمومی 350 زندان اوین منتقل شوند.

کیوان صمیمی تنها برای نشان دادن همراهی خود با کسانی که دست از اعتصاب غذا برداشته اند، اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب غذای تر تبدیل کرده است.

از سوی دیگر به نقل از برخی سایت های وابسته به مخالفان دولت، مجید توکلی یکی دیگر از شانزده زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر منتقل شده است

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen