Dienstag, 17. August 2010

زندانيان سياسى اعتصاب‌کننده به تحمل فشارهاى بيشتر تهديد شدند



زندانيان سياسى در اعتصاب‌غذا
زندانيان سياسى در اعتصاب‌غذا
جلادان زندان اوين ۵نفر از زندانيان سياسى بند ۳۵۰ را که در اعتصاب‌غذا شرکت داشتند، به قطع تماسهاى تلفنى و ملاقات با خانواده و همچنين تحمل ۶ماه حبس در سلولهاى انفرادى تهديد کردهاند. بنابه گزارشات دريافتى پنج نفر از زندانيان اعتصاب‌کننده اوين، چهارشنبه گذشته از سلولهاى انفرادى بند ۲۴۰ به دادسراى اوين منتقل شدند. مسئولان زندان در اين دادسرا، اين پنج زندانى يعنى کوهيارگورزى، بهمن احمدى امويى، کيوان صميمى، غلامحسين عرشى و على مليحى را تهديد کردند که شش ماه در انفرادى خواهند ماند. ساير زندانيهاى اعتصاب‌کننده نيز به ادامه حبس در انفرادى تا ۲۰روز ديگر تهديدشدهاند. کيوان صميمى هم‌چنان در اعتصاب‌غذا بهسر مىبرد و با توجه به فرارسيدن ماه رمضان، نگرانيها درباره وى افزايش پيدا کرده است، چرا که اکنون فقط به هنگام افطار و سحر آب و چاى مىنوشد.

به گفته منابع مطلع، حوادث روى داده در زندان اوين طى سه هفته گذشته، بيش از هرچيز ناشى از عدم مديريت صحيح صداقت، رئيس زندان اوين بوده است که بهجاى رسيدگى به شکايت زندانيان در خصوص اعتراض به شرايط نامناسب زندان و رفتار نامناسب زندانبانها، با انتقال ۱۷زندانى به انفرادى، بحران را در بند ۳۵۰ دامن زده است.

اين پنج نفر همچنين تهديد شدند که در شش ماه آينده از هرگونه تماس تلفنى و ملاقات با خانوادهشان محروم خواهند بود.

چهار نفر از تهديدشدگان بهمن احمدى امويى، کوهيار گودرزى، على مليحى و کيوان صميمى روزنامهنگارند، على مليحى عضو ادوار تحکيم وحدت نيز هست. غلامحسين عرشى نيز که به تحمل شش ماه انفرادى تهديد شده، از شهروندانى است که بهخاطر شرکت در تظاهرات عاشوراى تهران بازداشت شد و در دوران بازجويى بهشدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته تا جايى که پس از ماهها هم‌چنان آثار ضرب‌وشتم بر نقاط مختلف بدنش مشاهده مىشود.

از جمله زندانيان سياسى که دو هفته در اعتصاب‌غذا بودند و اکنون به سلولهاى انفرادى منتقل شدهاند، عبارتند از: على مليحى، فعال دانشجويى، بهمن احمدى امويى، روزنامهنگار، حسين نورانىنژاد، روزنامهنگار، عبدالله مومنى، فعال دانشجويى، على پرويز، فعال دانشجويى، حميدرضا محمدى، فعال سياسى، جعفر اقدامى، فعال مدنى، ضيا نبوى، دانشجوى محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايى، فعال مدنى، کوهيار گودرزى، فعال حقوقبشر و وب‌نگار، مجيد درى، فعال دانشجويى، مجيد توکلى، فعال دانشجويى، کيوان صميمى، روزنامهنگار، غلامحسين عرشى و محمد حسين سهرابى راد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen