Montag, 25. Januar 2010

دوشنبه، ۰۵ بهمن ۱۳۸۸ / ۲۵ ژانویه ۲۰۱۰

 

سایت میامی هرالد)در روز عاشورا) اعتراضات عمده‌یی شروع شد که طی آن مردم آشکارا خواهان تغییر رژیم شدند

 

AddThis Social Bookmark Button
سایت میامی هرالد(۳بهمن۸۸) در مطلبی به قلم لرد فریزر با اشاره به تظاهرات قهرمانه مردم در روز عاشورا نوشت: اعتراضات عمده‌یی شروع شد که طی آن مردم آشکارا خواهان تغییر رژیم شدند و خواست و روش‌کارِ تغییر دموکراتیک را به‌عنوان راه‌حل به صریح‌ترین صورت به جهانیان ارائه دادند. این مقاله در مورد موقعیت رو به سقوط رژیم افزود: رژیم ایران قادر نیست در هیچ منازعه بین‌المللی چه در زمینه اتمی و چه در زمینه تروریسم در عراق و خاورمیانه گامی به عقب بردارد. رژیم ایران که بشدت در داخل با تظاهرات وقفه‌ناپذیر اعتراضی ضدحکومتی تضعیف شده، مجبور است در جبهه بین‌المللی نمایش قدرت دهد و از تروریسم در عراق حمایت کند تا افکار را از شکنندگی درونی نظامش منحرف سازد.
میامی هرالد در این مقاله بعد از اشاره به اینکه طبلهای جنگ با ایران توسط ژنرال پترائوس به صدا درآمد، افزود: اما صدای طبل دیگری هم بگوش می‌رسد که شایسته توجه ما به آن است یعنی جنبش مردان و زنان جوان که شعار می‌دهند مرگ بر دیکتاتور.
مقاله سپس به علت شکست سیاست مماشات پرداخته و می افزاید: شکست سیاست ارائه هویج اقتصادی و مشوقهای سیاسی نه به این دلیل که هویجش بزرگ یا باندازه کافی تر و تازه نبود، بلکه به این دلیل بود که رژیم ایران در داخل، تضعیف شده و چاره دیگری جز به جلو راندن برنامه اتمی ندارد زیرا می‌داند دسترسی به اتم، تنها راه بقایش خواهد بود.
لرد فریزر در این مقاله  از آمریکا و جامعه بین الملل میخواهد بجای وارد شدن در جنگ به‌عنوان یک گزینه‌، نگاهی به خیابانهای تهران بیندازند.
وی می افزاید: تغییر دموکراتیک توسط مردم ایران گزینه‌یی است که بسیاری از ما در درون پارلمان انگلستان سالها آن را مورد بحث قرار داده‌ایم. همراه با جنبش پیشتاز اپوزیسیونِ ایران، شورای ملی مقاومت ایران، سالهاست که سخت و بلند فریاد زده‌ایم، چنین چیزی می‌تواند و باید راه حلی برای تهدیدِ تهران باشد اما با این وجود صدای ما شنیده نشد.
در انتهای این مقاله آمده است:درحالیکه غرب در حال تلاش برای گرم شدن روابط با تهران بود، جنبش اپوزیسیون به حاشیه رانده و راه‌حلهایش سانسور شد.  صدای طبلهای جنگ،  مغلوب صدای اعتراضی جنبش اپوزیسیون ایران شده است. مردم ایران گزینه‌یی را روی میز گذاشته‌اند که بسیاری تاریخاً آنرا به سخره می‌گرفتند. از جنبش اپوزیسیون ایران حمایت کنید بقیه امور بدون شک به راه درست خواهد افتاد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen