Mittwoch, 22. September 2010

خبر فوری: در انفجار بمب در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد ۲۷ نفر کشته و مجروح شدند

 

 


 

چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ / ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۰
AddThis Social Bookmark Button
خبرگزاری حکومتی ایرنا صبح امروز از انفجار یک بمب در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد خبر داد که در اثر آن تعدادی کشته و مجروح شدند.  
این خبرگزاری به نقل از علی نیکبخت، مدیر کل سیاسی استانداری رژیم در آذربایجان غربی گفت این انفجار در کنار آیین سان و رژه اتفاق افتاده است.
شبکه خبر تعداد کشته ها را ۷ نفر و مجروحین را ۲۰ تن ذکر کرده است.
خبرگزاری های حکومتی مدعی اند که «این واقعه در کنار آیین سان و رژه نیروهای مسلح در بین مردم مهاباد اتفاق افتاده است»، با اینحال شبکه خبر می گوید:  «تمامی کشته شدگان زنهای نظامی بودند».
سایت ایران پرس تی وی، تلویزیون خارج کشوری رژیم تعداد کشته شدگان را ۹ نفر ذکر کرده است.
این رسانه حکومتی به نقل از وحید جلالزاده، استاندار آذربایجان غربی افزود: رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته «دفاع مقدس» و همزمان با آغاز «جنگ تحمیلی» ایران و عراق برگزار می شد. نامبرده مدعی شد که انفچار در میان تماشاچیان واقع شده و اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از اعزام پنج تیم عملیاتی امداد و نجات در پی وقوع انفجار در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد خبر داد.
به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی اعلام کرد که در پی انفجار در مراسم رژه هفته «دفاع مقدس» این جمعیت، پنج تیم عملیاتی امداد و نجات را از شهرستان‌های مجاور مهاباد به منطقه اعزام شده است.
کلیه تیم‌های عملیاتی از شهرستان‌های «شاهزند»، «میاندوآب» و «ارومیه» به مهاباد اعزام شده‌اند.
تیم‌های امداد و نجات شامل ۱۰ پزشک و پرستار بوده که در مجموع ۵۰ تن از امدادگران این جمعیت در قالب پنج اکیپ عملیاتی به منطقه اعزام شده‌اند.
همچنین وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان غربی نیز با تایید وقوع انفجار در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد به ایسنا گفت: «در این انفجار تعدادی از هموطنان‌مان مجروح و شهید شدند».
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen