Donnerstag, 26. August 2010

زد و خورد دانشجویان و نیروی انتظامی در زنجان درمراسم تودیع رئیس دانشگاه


پنج‌شنبه، ۰۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۲۶ اوت ۲۰۱۰
 

بنا به خبری که در سایت حکومتی آخرین نیوز آمده است، "مراسم معارفه رئیس جدید مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و تودیع رییس سابق آن با درگیری و زخمی شدن تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم برگزار شد"، این درگیریها با ورود استاندار دست نشانده ولی فقیه به اوج خود رسید و وی در سخنرانی خود به تهدید دانشجویان معترض پرداخت.
آخرین نیوز: تنش و درگیری در مراسم تودیع پروفسور ثبوتی
مراسم معارفه رییس جدید مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و تودیع رییس سابق آن با درگیری و زخمی شدن تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم برگزار شد. 
به دنبال برکناری پروفسور ثبوتی در دانشگاه زنجان اعتراضاتی در این دانشگاه شکل گرفت که به مراسم تودیع و معارفه هم کشیده شد، دانشجویان معترض که شمار آنها به ۳۰۰ نفر می رسید از نخستین ساعات دیروز با تجمع مقابل محل برگزاری مراسم تودیع و معارفه و قفل کردن درهای ورودی، اجازه ورود مدعوین و مسئولین را به این محل نمی دادند.
با ورود استاندار زنجان به محل مراسم، تنش بالا گرفت که بطوری که با جلوگیری از ورود استاندار به مراسم محافظان و نیروی انتظامی وارد عمل شدند و با شکستن شیشه درهای ورودی، مهمانان توانستند وارد محل برگزاری مراسم شدند، در این میان به هنگام علت ازدحام جمعیت معترض تعدادی از مدعوین از جمله مدیران دانشگاه و خبرنگار صدا و سیما به هنگام ورود به علت برخورد با شیشه شکسته درب ورودی زخمی شدند .
با وجود این حواشی مراسم تودیع و معارفه برگزار شد و استاندار زنجان در سخنرانی خود برخورد با افرادی که نظم را بر هم زده اند تاکید کرد و گفت: «در برخورد با متخلفان هیچ تعارفی نداریم و نخواهیم گذاشت عده ای دانشجونما و بهره بردار سیاسی، نظم دانشگاه را برهم بزنند».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen