Mittwoch, 25. August 2010

سیاست تعامل ومذاکره با رژیم یک سراب است!


دوشنبه، ۰۱ شهریور ۱۳۸۹ / ۲۳ اوت ۲۰۱۰


تعامل، مذاکره، مصالحه، مماشات، گفتگوی انتقادی، گفتگوی سازنده و.... اسامی مستعار سازشی است که در طول قریب سه دهه توسط سیاست سازان و کسانیکه دست درپیشبرد سیاستهای کلان در منطقه وجهان داشتند و دارند به عمد یا به سهو درنوع رابطه شان با رژیم به کارگرفته اند وهربار سرافکنده تراز پیش درعمل بی حاصل بودن آن به اثبات رسیده و دست آخر پاسدارمالیخولیایی احمدی نژاد نابترین محصول آن بوده است. درتمام این دوران اما این مقاومت ایران بوده که درهرمقطعی این اسامی مستعار را افشا کرده وبی نتیجه بودن آنرا اعلام نموده است.
امروز اما به همت قیام مردم ایران وپیگیری این مقاومت درکارزاری فشرده وسنگین این اسامی مستعارکمرشکن شده، ریچارد هاس) رئیس با نفوذ "شورای روابط خارجی" آمریکا ( در مقاله ای که در مجله نیوزویک به چاپ رساند، از اوباما خواست تا از سیاست "تغییر رژیم در ایران" حمایت کند".
هاس که تا قبل از آن یکی از جدی ترین مبتکران و آرشیتکت های سیاست تعامل و مذاکره با رژیم ایران بود، ضمن آنکه به اشتباه خود در مورد خوش بینی بیهوده به رژیم ملایان و اصرار بی جهت بر سیاست مذاکره اعتراف نمود، خواهان حمایت صریح و مستقیم اوباما از "اپوزیسیون" گردید. وی از جهان آزاد خواست تا این فرصت تاریخی برای رها شدن از شر این حکومت را از دست ندهد.
شاید بتوان بهترین تفسیر از این وضعیت را از زبان  گری سیک، سیاستمدار کارکشته و طرفدار پر و پا قرص مماشات با رژیم شنید که بلافاصله پس از شروع جنبش با تاسف و نگرانی  وبه واضحترین صورت و با حسرت تعامل با رژیم را غیرمستقیم  سراب خواند واظهار داشت: «ظاهرا هیچ چیز از معامله دولت اوباما با یک حکومت نامشروع و دیکتاتور جلوگیری نمی کند. اما این انتخابات و وقایع پس از آن هدیه ای  باور نکردنی به تمام آن کسانی در واشنگتن بود که کل مذاکره با ایران (سیاست مماشات) را مورد سوال قرار میدهند، اشتهای سیری ناپذیر حاکمان ایران برای قدرت باعث گردید تا بهترین هدیه را تقدیم سخت ترین دشمنان خود کنند».
نکته مهم دیگر این است که گری سیمور ودنیس راس که هردو ازکارشناسان مهم سیاسی درآمریکا وازنزدیکان بانفوذ اوباما درکاخ سفید هستند پیش بینی هایشان درمورد بی ثمری مذاکرات با رژیم درست درآمده است.
 درهمین راستا جان بولتون سفیر سابق آمریکا درسازمان ملل نیزچندی قبل اعلام کرد: «ما ۱۴ماه است با رئیسجمهورى مواجهیم که بى‌تجربه بوده و با این مقوله، ساده‌لوحانه برخورد کرده است، نگرانى من اینست که این دولت در نهایت فکر مى‌کند مى‌تواند با رژیم ایران به توافق برسد، این ساده‌لوحانه است.
و تلویزیون فاکس نیوز دریکی از آخرین گزارشهایش در این زمینه می گوید: زمانی که اوباما گفت من مایلم با دشمنانمان ملاقات کنم، من یک سیاست تعامل دارم، هیلاری کلینتون با این نظر مخالف بود، و جان مک کین هم آنرا مضحک و مسخره توصیف کرد. مشکل اینجاست که این سیاست هیچگاه به حرکت در نیامد. احمدی نژاد هم هیچگاه لحن آشتی جویانهیی نسبت به دولت کنونی آمریکا نداشت. فاکس با زیر سؤال بردن اظهارات جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا درباره احتمال دیدار احمدی نژاد و اوباما گفت، در این رابطه یک «اما»ی بزرگ وجود دارد و آن این است که رژیم ایران باید در برنامه هستهیی خود حسن نیت نشان دهد و ثابت کند که برای مقاصد صلح آمیز است».
فاکس نیوز ضمن تردید در این مسئله افزود: «حتی گفتگو برسر سه گروگان آمریکایی که بیش از یکسال است در اسارت رژیم ایران به سر میبرند، مسئولیت وزیر خارجه است، نه رئیس جمهور…»
فاکس نیوز نتیجه می گیرد: سیاست تعامل ومذاکره با رژیم یک سراب است!

                                                                                                                              منبع سایت همبستگی ملی

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen