Dienstag, 15. Dezember 2009

تصویر قیام ایران در جهان15.12.2009 / 24 آذر88



ايران: دشمن درون”


تايمز مالي طي مقاله يي نوشت تظاهركنندگان خشم خود را از احمدي نژاد متوجه خامنه اي كردند و شعار مي دادند مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر. تايمز مالي با عنوان ” ايران: دشمن درون” نوشت: وقتي ميليونها ايراني به دنبال انتخابات رياست جمهوري ژوئن به خيابانها ريختند, هدف اصلي آنها احمدينژاد, بود كه به سرقت آرا متهم شده است… ولي براي دانشجوياني كه روز دوشنبه در دانشگاهها در سراسر كشور تظاهرات كردند, احمدي نژاد ديگر مركز توجه آنها نبود. آنها در عوض, در چشمگيرترين نمايش مخالفت بعد از سركوبي كه 6 ماه پيش شروع شد, خشم خود را متوجه خامنهاي كردند. دانشجويان دانشگاه تهران فرياد ميزدند, ”مرگ بر ستمگر؛ چه شاه باشه چه رهبر.“ تايمز مالي افزود: رژيم ايران نزد جهان خارج خود را به عنوان يك قدرت مقتدر و آماده براي رويارويي معرفي ميكند... اما در داخل تصوير متفاوت است. در آنجا قدرتي است در محاصره, كه از طغيان مخالفت جوانان در هراس است. اين ضعف داخلي شايد جنگ طلبي فزاينده تهران را بيشتر نشان دهد.

منبع: فايننشال تايمز



«اعتراضات مرگبار»

خبرگزاري فرانسه در يك گزارش تحليلي قيام سراسري مردم ايران عليه ديكتاتوري آخوندي را «اعتراضات مرگبار» توصيف كرد و نوشت اين اعتراضات پايههاي رژيم را به لرزه درآورد.

خبرگزاري فرانسه در اين گزارش تحليلي خود با عنوان «رژيم شقه شده ايران بعد از يكسال اعتراضات مرگبار وارد سال 2010 مي شود» نوشت: « اعتراضاتي كه بعد از انتخاب بروز كرد, پايه هاي رژيم 30 ساله اسلامي را به لرزه درآورد, نخبگان آخوندياش را شقه كرد و موجب شد تا خامنهاي بطور علني در حمايت از (احمدي نژاد) بيرون بيايد.

خبرگزاري فرانسه استمرار قيام مردم را مورد توجه قرار داد و نوشت: « با شعارهايي ضد احمدي نژاد كه در خيابانها منعكس شده مانند,” مرگ بر ديكتاتور”, كماكان 6 ماه بعد (انتخابات) در سراسر پايتخت اين شعارها طنين انداز هستند.

با وجود سركوب بي رحمانه, تظاهر كنندگان از آنموقع از هر فرصتي براي برپايي تظاهرات ضد دولتي استفاده كرده اند كه آخرين آن در 7 دسامبر بود كه مراسم روز دانشجو سكويي براي زدوخوردهاي قهرآميز بين پليس و معترضين شد».

منبع: خبرگزاري فرانسه



بخشى ازكمكهاى مالى و نظامى آخوندها به حزبالله لبنان و حماس فاش شد


شبکه تلويزيونى نابلس فلسطين در گزارشى اعلام کرد: رژيم ايران پس از جنگ 33روزه سال 2006 ميلادى در لبنان، 300 ميليون دلار مبلغ اضافى در اختيار حزبالله لبنان قرار داد که اين مبلغ به غيراز 200 ميليون دلار كمك سالانه رژيم ايران به اين حزب مىباشد.
به گفته اين شبكه تلويزيونى کمک سالانه رژيم ايران به حماس در غزه به حدود 30 ميليون دلار در سال رسيده است. همچنين رژيم ايران پس از پيروزى حماس در انتخابات سال 2006 فلسطين مبلغ 50 ميليون دلار نيز براى تقويت جايگاه سياسى و نظامى حماس در اختيار اين گروه قرار داده است.
اين گزارش در ادامه مىافزايد: در سالهاى اخير 900نفر از نيروهاى حماس و 3هزار نفر از نيروهاى حزبالله لبنان در ايران آموزش نظامى ديدهاند.


وال استريت ژورنال: از نظر تظاهرات كنندگان ايران، رژيم ديگر مشروعيت ندارد

وال استريت ژورنال طى مقالهيى به بررسى قيام 16آذر پرداخت و نوشت:
تظاهرات اين هفته دانشجويان نشان داد كه اين ”زنجيره“ در سراسر كشور با راهاندازى تظاهرات متعدد در داخل و بيرون دانشگاه، بيش از پيش قوىتر شده است.
گروههاى مختلف اپوزيسيون كه جنبش طرفدار دمكراسى را تشكيل مىدهند، هم اكنون فراخوان به يك سلسله تظاهرات در 27دسامبر، يك روز مقدس در تقويم مسلمانان شيعى دادهاند.

شعارهاى تظاهرات كنندگان ديگر در مورد تقلبات انتخابات نيست. اكنون شعار ”مرگ بر ديكتاتور،“ مىباشد. همچنين شعارى كه بهطور مستقيم پيامش به باراك اوباما بود اين بود: ”اوباما، يا با آنها يا باما؟“
نتيجه اين كه از نظر تظاهرات كنندگان رژيم ديگر مشروعيت ندارد.
وال استريت ژورنال افزود: منبعى نزديك به موسوى و كروبى، گفت آنها با اين اميد از حمله به ”ولىفقيه،“ خامنهاى جلوگيرى مىكنند كه نهايتاً بتوانند به توافقى با وى برسند. آنها وعده دادند تا از برنامه هستهيى جمهورى اسلامى دفاع كنند.
جمعيت با شعارهاى ”غنى سازى را رها كن، كارى براى فقرا كن،“ اين سياست را رد كردند. …



اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

جابجايي اجباري ساكنان اشرف-شماره4

كميته سركوب اشرف بر جابجايي ساكنان اشرف اصرار ميكند

بهرغم پخش بروشورهاي دولتي و فراخوانهاي مستمر با خودروهاي بلندگودار در خيابانهاي اشرف


و اصرار مقامهاي عراقي در حضور 50 خبرنگار و فيلمبردار و عكاس از رسانه هاي مختلف جهان

حتي يكنفر حاضر به ترك اشرف نشد




ساعت يازده و نيم صبح امروز, سه شنبه 24 آذر1388, 37 خودرو پليس و شماري از مقامهاي عراقي عضو كميته سركوبگر عراقي موسوم به كميته بستن اشرف, وارد اشرف شدند. نزديك به 50خبرنگار و عكاس و فيلمبردار با همين ستون به اشرف آمدند. سخنگوي دولت عراق هفته گذشته پس از يكسال تحريم مطبوعاتي اشرف, خبرنگاران را دعوت كرده بود تا از كساني كه نميخواهند در اشرف باقي بمانند و بنا بر فراخوان كميته عراقي قصد ترك اشرف را دارند عكس و فيلم و گزارش تهيه كنند.

مجاهدان اشرف, هيچ ممانعت و مخالفتي با ورود پليس به اشرف بهعمل نياوردند و همه درها و مقرها را هم براي بازديد پليس و مقامهاي عراقي و خبرنگاران باز گذاشتند.

نيروهاي پليس در خيابانها و چهارراه هاي اصلي اشرف مستقر شدند. سپس مسئولان كميته عراقي كه از نخست وزيري اين كشور آمده بودند, خواستار ديدار و گفتگو با نمايندگان مجاهدين شدند, نمايندگان سازمان مجاهدين خلق ايران اعلام كردند, تنها در صورتي حاضر به ديدار با مسئولان عراقي هستند كه صحبتي از جابجايي اجباري در ميان نباشد. مسئولان عراقي پاسخ دادند كه قصدي براي جابجايي با زور و اجبار در ميان نيست.

آنگاه نمايندگان مجاهدين به ملاقات رفتند و در پايان در جمع خبرنگاران اعلام كردند: ساكنان اشرف بر اساس تصميم آزادانه خود در اشرف ماندند و اين را يك به يك طي 19روز مصاحبه خصوصي و انفرادي در بيرون اشرف به مسئولان وزارت حقوق بشر عراق, در حضور فرماندهان امريكايي, اعلام كرده اند. برخلاف حاكمان ايران, به حق حاكميت عراق احترام ميگذارند, اما جابجايي اجباري با بهكار گرفتن نيروي مسلح يا روشهاي وحشيانهيي كه در 6 و 7مرداد گذشته در اشرف 11شهيد و 500مجروح برجاي گذاشت, نه نشان حاكميت عراق بلكه حاكي از سرقت آن توسط ديكتاتوري ديني حاكم بر ايران است. بهخصوص كه ساكنان اشرف افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو هستند و جابجايي اجباري آنان نقض آشكار قانون حقوق بشر, قانون انساندوستانه بين المللي و كنوانسيونهاي ژنو است. ساكنان اشرف 24 سال است كه در اشرف زندگي ميكنند و اشرف محل استقرار و خانه آنها محسوب ميشود.

از سوي ديگر, نيروهاي عراقي پس از خاتمه ملاقات با نمايندگان مجاهدين, انبوهي بروشور در خيابانها و مقرهاي مختلف اشرف فرو ريختند و با بلندگو هم اعلام كردند: «دولت عراق در جابجايي ساكنان اين اردوگاه به مكان ديگر مصمم است» و «افراد داوطلب ميتوانند خود را به مركز پليس و يا هريك از گشتيها معرفي كنند».

مسئولان كميته و نيروهاي عراقي در حاليكه خبرنگاران آنها را همراهي ميكردند, به مقرهاي مختلف اشرف رفتند و با بسياري از ساكنان رودر رو صحبت كردند و از آنها خواستند اشرف را ترك و در هتلهاي چند ستاره در بغداد مستقر شوند. اما برخلاف انتظار و فراخوانهاي مكرر آنها, حتي يك تن از مجاهدان اشرف نيز به اين نمايشها اعتنايي نكرد و ميني بوسهايي كه براي جابجا كردن ساكنان اشرف آورده بودند, بهصورت خالي بازگشت.

نكته قابل توجه ديگر در يك خروار بروشور آخوند پسند, دروغهاي مفتضح درباره كشتار ساكنان اشرف در 6 و 7مرداد ماه گذشته بود. در حالي كه فيلمها و عكسهاي حمله جنايتكارانه نيروهاي عراقي با چوب و تير و تبر و ميلههاي فلزي به ساكنان بي سلاح و بيدفاع اشرف, وجدان بشريت معاصر را در سراسر جهان جريحه دار كرده و بهشدت برانگيخته است.

حوالي ساعت سه بعدازظهر مقامها و نيروهاي عراقي اشرف را ترك كردند و خبرنگاران را هم با خود بردند. در حاليكه هنوز بسياري از مجاهدان اشرف خواهان گفتگو با خبرنگاران بودند.

مقاومت ايران با تأكيد بر اينكه تصميم غيرقانوني دولت عراق براي جابجايي, مقدمه يك فاجعه بزرگ انساني ديگر براي ساكنان اشرف است, سازمان ملل متحد و دولت آمريكا را به تضمين حفاظت ساكنان اشرف و جلوگيري از جابجايي اجباري و اعمال مجدد قهر و خشونت فرا ميخواند.



دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

24 آذر 1388(15 دسامبر 2009)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen