Freitag, 18. September 2009

تصوير قيام در جهان - 18سپتامبر/27شهریور/شماره 2

در این مراسم دولتی شعارهاى غير دولتى داده شد
صف آرایی دولت و اپوزیسیون ایران در روز قدس


تهران، دبى – خبرگزاريها، (العربيه.نت)

امروز جمعه 18-9-2009 تهران و چند شهر ايران از جمله اصفهان، شيراز، تبريز، مشهد، قم ،اهواز وکرمانشاه شاهد حضور وسيع مردمى در تظاهرات روز قدس بود، شرکت کنندگان در این مناسبت رسمی در ایران برای نخستبن بار طى سه دهه اخير در دو جبهه مختلف صف آرايى كرده بودند. ،جبهه اى با شعارهاى دولتى همه ساله خود، حمايت حكومت و مردم ايران را از ملت فلسطين در برابر اشغالگران متجاوز اعلام مى كرد و جبهه ديگر مظلوميت خود را كمتر از فلسطينيان نمى دانست و شعار مخالفت با خشونت در غزه، لبنان و ايران را مى داد.

با اين حال به رغم هشدارهای داده شده از سوى سپاه پاسداران و نيروى انتظامى و تهديدهاى ساير نيروهاى حكومتى عليه برگزاری تجمعات اعتراضی با استفاده ازآزاد بودن و رسميت داشتن راهپیمایی هاى روز قدس، در تهران و دیگر شهرهای ایران هواداران جنبش سبز و معترضان به نتایج انتخابات بار دیگر حضورى پر شور و پرشمار در خیابان‌ها داشته اند و شعارهاى خاص خود را داده‌اند.
اينان به طور عمده در میدان ولی عصر، ميدان هفت تير و خیابان کریمخان زند تهران حضور داشتند. بعضى از شعارهايى كه از سوى تهرانيهاى مخالف احمدى نژاد داده مى شد عبارتند از: "زندانی سیاسی آزاد باید گردد، دروغگو شصت و سه درصدت كو، فلسطین را رها کن - فکری به حال ما کن، نه غزه- نه لبنان - جانم فدای ایران
."دولت کودتا استعفا استعفا.
شایان ذکر است که شعارهای ضد روسیه که یکی از مهمترین متحدان بین المللی دولت ایران می باشد کاملا چشمگیر بود. پیشتر نیز معترضان به دولت در تظاهرات خود شعارهای مرگ بر روسیه وحتی مرگ بر چین سرداده بودند.
مخالفان دولت احمدى نژاد همچنين پلاكاردهايى در دست داشتند كه بر روى بعضى ازآنها نوشته شده بود: "مجرمان شما قهرمانان ما هستند، زندانى سياسى آزاد بايد گردد، تفتیش عقاید ممنوع است، روز قدس روز فریاد آزادی،تجاوز بد است - چه در کهریزک چه در فلسطین".
شهرهای اصفهان، شيراز و مشهد نيز شاهد درگيريهايى بوده است . صداى تيراندازى نيز در اصفهان شنيده شده است.

رادیو فردا
حضور پرشمار معترضان در راهپیمایی روز قدس

یک شاهد عینی که در حوالی میدان ولی عصر تهران حضور داشت، به رادیو فردا گفت که جمعیت عظیمی که برای تمایز از سایر تظاهرکنندگان نمادهای سبز به همراه داشتند، در محدوده خیابان کریمخان زند و میدان ولی‌عصر تجمع کرده‌اند و تقریباً این محدوده سبزپوش شده است
شاهد عینی حاضر در میدان ولی عصر همچنین تأیید کرد که گروه‌های سازمان‌یافته اما کم‌شماری از طرفداران دولت در این منطقه حضور دارند و معترضان در این تجمع شعارهایی را فریاد می‌زنند که عمدتاً در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز اعتراضی در ماه‌های گذشته مورد استفاده بوده است.

تجمع‌کنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضمون محکومیت جرم و جنایت در سراسر جهان و شعارهایی از قبیل «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «دولت کودتا استعفا استعفا» در دست دارند.

از میدان انقلاب تهران هم گزارش می‌رسد که درگیری‌هایی بین معترضان و نیروهای بسیجی حاضر در این محدوده رخ داده استفضای امینتی در مشهد و شیراز

از مشهد هم گزارش می‌رسد که فضای اطراف حرم امام رضا، محل برگزاری تجمع روز قدس، به شدت امنیتی است.

یک شاهد عینی در این مورد به رادیو فردا گفت که میدان ۱۵ خرداد به طرف حرم تحت محاصره نیروهای ضدشورش بوده و افراد مسلح بر پشت بام‌های این منطقه مرکزی شهر مشهد حضور داشته‌اند.

این شاهد عینی شمار نیروهای ضد شورش را با تظاهرکنندگان برابر توصیف کرد و گفت که هر کس با نماد سبز در راهپیمایی مشهد حضور داشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شد.

علاوه بر این یک شاهد عینی در شیراز به رادیو فردا گفت که در خیابان ملاصدرا، میدان نمازی، میدان دانشجو و خیابان ارم مأموران امنیتی و لباس شخصی‌ها استقرار داشتند.

..

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen