Mittwoch, 12. Oktober 2011

کشف توطئه ترور سفیر عربستان و نقش سپاه قدس در این ماجرا



سرتیتر خبر تعدادی از خبرگزاریها در مورد کشف توطئه ترور سفیر عربستان و نقش سپاه قدس در این ماجرا

 

دستگیری یک ایرانی در آمریکا به اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۱۹ مهر، اریک هولدر، وزیر دادگستری ایالات متحده، اعلام کرده که یک ایرانی آمریکایی به اتهام تلاش برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، دستگیر شده است.
نام متهم منصور ارباب سیار، ۵۶ ساله، اعلام شده که به گفته آقای هولدر، با نیروی قدس سپاه پاسداران در ارتباط بوده است.مقام های آمریکایی در این رابطه علیه یک نفر دیگر به نام غلام شکوری نیز کیفرخواست صادر کرده اند که در ایران زندگی می کند.آمریکا می گوید که منصور ارباب سیار در مکزیک با فردی که گمان می کرد یکی از اعضای کارتل زتاس است تماس گرفته بود.وی برنامه ترور سفیر عربستان سعودی در یک بمبگذاری و سپس بمبگذاری در سفارت های اسرائیل و عربستان سعودی را دنبال می کرد.آمریکا می گوید که عملیات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در ماه مه آغاز شد.ماموران مخفی اف بی آی دو بار در شهر مرزی رینوسا در مکزیک با متهم دیدار کرده بودند.متهم در روز ۲۸ سپتامبر از راه آلمان ایران را به قصد مکزیک ترک کرد اما از ورود وی به کشور خودداری و به آمریکا فرستاده شد که در شهر نیویورک دستگیر شد.ایران از سال ۱۹۸۴ میلادی در فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا قرار داشته است.ایران اتهام حمایت از گروه های تروریستی را بی اساس می داند.

بی بی سی فارسی
آمریکا اعلام کرده که طرح نیروی قدس سپاه پاسداران ایران برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، را خنثی کرده است. ایران این اتهام را رد کرده است. اما هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایران، تهدید کرده که برای 'انزوای بیشتر' ا
ایران تلاش می‌کند
آلعربیه

 
اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا (چپ) و رابرت مولر، رئیس اف بی آی در حال تشریح

به گفته وزیر دادگستری آمریکا


جمهوری اسلامی ایران به توطئه برای ترور سفیر سعودی در واشینگتن متهم شد

اریک هولدر وزیر دادگستری و دادستان ایالات متحده آمریکا از دستگیری یک ایرانی که قصد داشت عادل الجبیر سفیر سعودی در واشینگتن را ترور و سفارت سعودی را منفجر کنند خبر داد. او همچنین وزیر دولت ایران را متهم به برنامه ریزی عملیات ترور سفیر سعودی در واشینگتن دانست. به گفته او دولت ایران یک میلیون و 500 هزار دلار برای اجرای عملیات به متهمان پرداخته است.

وزیر دادگستری آمریکا گفت که عملیات ترور قرار بود با انفجار رستورانی هنگام حضور سفیر در آن اجرا شود و متهمان رفت و آمدهای سفیر و رستوران را زیر نظر گرفتنه بودند.

به گفته وی ایرانی دستگیر شده، به دست داشتن در این عملیات اعتراف کرده است

دویچه وله

 

ایران به "طراحی توطئه تروریستی در آمریکا" متهم شد


آمریکا ایران را به طراحی نقشه ترور سفیر عربستان و حمله به سفارتخانه‌های عربستان و اسرائیل متهم کرده است. وزیر دادگستری آمریکا و رئیس اف بی آی در یک کنفرانس مطبوعاتی از جزئیات "توطئه" و دستگیری یک ایرانی خبر دادند.

دو مقام آمریکایی  مسئولان ارشد ایران را به آگاهی و دست‌داشتن در توطئه یادشده متهم کرده‌اند. وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفته است که تشدید استفاده ایران از خشونت نشان‌دهنده آن  است که این کشور  قصد تغییر رویه خود را ندارد. در این بیانیه آمده است که تحریم‌ها و فشارها علیه سپاه پاسداران شدت خواهد گرفت

صدای آمریکا

ساعتی پس از اعلام خبر طرح ترور سفیر آمریکا در واشنگتن از سوی ایران، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به بخش فارسی صدای آمریکا درباره این مسئله گفت:
" رئیس جمهوری ابتدا در ماه ژوئن گذشته از این خبر مطلع شد و دولت را ماًمور کرد که در این مورد تحقیقات لازم را بعمل آورد. شکست این طرح یک موفقیت مهم اطلاعاتی و حمایت قانونی از سازمان های اطلاعاتی آمریکاست".

 .



.

 

 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen