Donnerstag, 17. März 2011

خميني كه بود و چگونه به حكومت رسيد؟


 
    


خميني با رويكردي ارتجاعي و به غايت متحجرانه و با شقاوت تمام،
دربارة مجازاتهاي ضد انساني تحت عنوان «اجراي حدود « ، » شلاق زدن » و «نفي بلد »
و «حبس ابد » و «رجم » داد سخن مي دهد و مي نويسد: «اسلام براي اين امور آمده
است »)ص 86 (.
خميني تأكيد مي كند: «… همين تكليف است كه ايجاب مي كند خونها در انجام
آن ريخته شود… ما بايد اين معني را بفهميم و به ديگران هم تعليم بدهيم » )ص 87 (
................
اسلام بي ملا نميشود!
خميني در سخنانش در آن دوره سنگ بناي اسلام مساوي با آخوند را مي گذاشت
و سعي مي كرد با بيانهاي مختلف ميخ ولايت آخوندها را بكوبد. در سخنراني مورخ
10 آبان 1356 در نجف مي گويد: «آقا اينطور نيست كه شما خيال بكنيد كه ما اسلام را
مي خواهيم اما ملا نمي خواهيم. مگر م يشود اسلام بي ملا؟ مگر شما مي توانيد بدون ملا
كار را انجام بدهيد. باز اين ملاها هستند كه جلو م يافتند كار انجام مي دهند 3(» (.
خميني ضمن انتقاد از روشنفكراني كه آخوندها را پس مي زنند، به آنها مي گفت:
«نگوييد ما اسلام مي خواهيم ، آخوند نمي خواهيم. شما بگوييد اسلام را مي خواهي م،
آخوند هم مي خواهيم

پنهان كردن عقايد واقعي

خميني در سال 41 ، درجريان موضعگيريهايش عليه برخي مصوبات دولت علم،
صريحاً مي گفت و  مي نوشت كه: «دخالت زنان در انتخابات يا اعطاي حق زنها يا وارد
نمودن نيمي از جمعيت ايران در جامعه و نظاير اين تعبيرات فريبنده… جز بدبختي و
فساد و فحشا چيز ديگري همراه ندارد… 9(» (.
در سال 43 كه در تركيه به سر مي برد، در كتاب تحريرالوسيله احكام دست
و پا بريدن )ترجمة تحريرالوسيله، جلد چهارم، قصاص، مسأل ة 7( كندن پوست و
گوشت سر )هما نجا، مسأله 16 (، سوراخ كردن يا بريدن گوش )هما نجا، مسأله 18 (،
چشم درآوردن)هما نجا، مسأله 21 (، بريدن لب و زبان)هما نجا، مسأله 30 و 31 ( و…
بسياري احكام موحش غيرقابل بيان را صادر مي كرد)
........................

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen