Freitag, 19. November 2010

يك مرد در آبادان اعدام شد



يك مرد در آبادان اعدام شد

فريد بغلاني، قاتل زنجيره‌اي آبادان در زندان كارون اهواز اعدام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، فريد بغلاني به 13 بار قصاص از سوي دادگاه كيفري استان محكوم شده بود، صبح امروز پس از ماه‌ها انتظار، با حضور اولياي دم، خبرنگاران و مسئولان قضايي مرتبط با پرونده، پاي چوبه دار رفت. (خبر گزاري فارس – 22/8/89)


حکم قطع يد يک زورگير به زودي در مشهد اجرا مي شود

به زودي شاهد اجراي حکم قطع يد يکي از سارقان زورگير در مشهد خواهيم بود. به گزارش خراسان، محمود ذوقي دادستان و سرهنگ احد کريمي فرمانده انتظامي شهر مشهد در گفت وگوهايي جداگانه با خراسان اظهار داشتند که در آينده نزديک حکم قطع دست يک سارق زورگير که مرتکب جرايم خشن شده است در مشهد اجرا مي شود. (روزنامه خراسان – 23/8/89)


بازداشت دانشجو، هنرمند و بازاري در سقز

بر اساس اخبار رسيده از شهر سقز طي روزهاي اخيرسه فعال کرداهل اين شهرتوسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند.
به گزارش آژانس خبري موکريان، حاج سعيد فتاحي 60 ساله بازاري ، علي محمديان (علي خورخوره اي) هنرمند و رزگار مرادي دانشجوي رشته حقوق دانشگاه تبريز از جمله بازداشت شدگان هستند.
تاکنون هيچ علت يا عللي براي بازداشت اين چهره هاي فرهنگي و هنري از طرف مقامات قضايي شهرسقز ، اعلام نشده است. (آژانس خبري موکريان – 23/8/89)


پرونده سازي بازجويان وزارت اطلاعات بدليل داشتن کامپيوتر و رسيور ماهواره در منزل

مامورين اداره اطلاعات چندي پيش به منزل آقاي عابدي با خدا در رشت يورش بردند و منزل آنها را به صورت وحشيانه اي مورد بازرسي قرار دادند .مامورين اداره اطلاعات رشت پس از بازرسي، بعضي از وسايل شخصي اين خانواده را با خود بردند که از جملۀ آنها؛کامپيوتر،دفترچه تلفن خانواده،ريسيور ماهواره،سي دي و غيره مي باشد.
مامورين وزارت اطلاعات همچنين قصد دستگيري خانم مهري جوان محجوب دوست همسر آقاي عابدي با خدا را داشتند که با مقاومت وي از دستگيري خودسرانه او منصرف شدند.آنها همان روز خانم محجوب دوست را به اداره اطلاعات فراخواندند و به مدت 3 ساعت مورد بازجويي و تهيديد قرار داند و سپس او را آزاد کردند. ولي مجددا هفته گذشته او را به اداره اطلاعات رشت احضار کردند و براي مدتي طولاني وي را مورد بازجويي قرار دادند.بازجويان وزارت اطلاعات بدليل اينکه هيچ مدرکي عليه او نيافته بودند اين بار کامپيوتر فرزندانش و داشتن رسيور ماهواره در منزل را بهانۀ پرونده سازي عليه او نمودند.
بازجويان وزارت اطلاعات همچنين به او اطلاع داده اند که قصد دارند وي را به اين خاطر در روز 24 آبان ماه مورد محاکمه قرار دهند.
لازم به يادآوري است آقاي هادي عابدي باخدا که در اثر شليک گلول پاسداران در دهۀ 60 دچار قطع نخاع شده است و بر روي ويلچر قرار دارد. او همچنين از زندانيان سياسي دهۀ 60 مي باشد که سال گذشته با بهانه هاي واهي به 2 سال زندان محکوم شده است اما بخاطر شرايط حاد جسمي در حال حاضر تحت درمان قرار دارد و تنها پرستار وي همسرش خانم محجوب دوست مي باشد. (فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران – 23/8/89)

ممانعت زندانبانان از برگزاري مراسم ختم براي پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران"زندانبانان ولي فقيه از برگزاري مراسم ختم پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي در بند 2 زندان گوهردشت کرج ممانعت به عمل آوردند.
با توجه به اينکه نزديگ به يک هفته از فوت پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي مي گذرد. زندانيان سياسي قصد داشتند براي تسلي خاطر همبند خود زنداني سياسي کريم پور صمدي به همراه ايشان مراسم يادبود و ختمي را در زندان گوهردشت بند 2 بر پا نمايند که متاسفانه با مخالفت ماموران روبرو شد و به ايشان تذکر دادن که حق برگزاري هيچ مراسمي را در داخل زندن نداري.
شايان ذکر است حدود 4 ماه پيش از طرف وزارت اطلاعات با منزل پدر زنداني سياسي کريم پور صمدي تماس تلفني گرفته شد و به وي گفتند : «پسرتان را سحرگاه امروز اعدام خواهيم کرد» و همين امر باعث آن حملۀ مغزي و لخته شدن خون در مغز ايشان گرديد و مرگ ناگهاني وي را در بر داشت.
شايان ذکر است قرار بازداشت وي در پرونده با توجه به نبود هيچ مدرکي توسط دادگاه انقلاب تبديل به قرار وثيقه مالي 50 ميليون توماني شده است اما تا به امروز ايشون را آزاد نکردند. بدليل عدم اجازه آخرين وداع و حضور در مراسم خاکسپاري پدرش باعث ايجاد فشارهاي روحي و عاطفي عليه اين زنداني سياسي شده اند. (فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران – 23/8/89)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen