Dienstag, 11. Mai 2010

نگرانی‌ نسبت به اعدام سه تن دیگر از زندانیان سیاسی در آستانه خرداد

 

 

 

نگرانی‌ نسبت به اعدام سه تن دیگر از زندانیان سیاسی در آستانه خرداد

سه‌شنبه، ۲۱ اردی‌بهشت ۱۳۸۹ / ۱۱ می ۲۰۱۰
AddThis Social 
Bookmark Button



اعدامهای سحرگاه یکشنبه در زندان اوین که همزمان با قطع تماس‌های تلفنی و نیز انتقال زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سایر اندرزگاه‌های این زندان و نیز زندان رجایی‌شهر کرج صورت گفته، نگرانی‌ها نسبت به اعدام سه زندانی سیاسی محکوم به اعدام در روزهای منتهی به خردادماه را افزایش داده است.



سایت نوروز وابسته به مشارکت از گروههای باند مغلوب حاکمیت, روز دوشنبه نوشت: با تایید حکم اعدام محمدعلی حاج آقایی، جعفر کاظمی و عبدالرضا قنبری در دادگاه تجدید نظر، خطر اجرای احکام اعدام این سه نفر در روزهای آینده افزایش یافته است.

بنا به این گزارش، اعدامهای سحرگاه یکشنبه در زندان اوین که همزمان با قطع تماس‌های تلفنی و نیز انتقال زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سایر اندرزگاه‌های این زندان و نیز زندان رجایی‌شهر کرج صورت گفته، نگرانی‌ها نسبت به اعدام سه زندانی سیاسی محکوم به اعدام در روزهای منتهی به خردادماه را افزایش داده است.

سایت نوروز نوشت: این درحالی است که ساعاتی قبل قطعی خطوط تلفن های عمومی زندان اوین که از روز ۱۸ اردیبهشت ماه تا کنون ادامه داشت رفع شده و بنا بر گزارش هرانا، تا کنون بسیاری از زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل برگزاری یک مراسم مذهبی به اندرزگاه های ۷ و ۸ زندان اوین و یا به زندان های رجایی شهر و پردیس کرج منتقل شده‌اند. امری که به نظر می‌رسد به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اعتراض، درصورت اجرای آتی احکام اعدام باشد.

سایت نوروز افزود: محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشند که در تاریخ ۲۷ شهریور ۸۸ با هجوم ماموران امنیتی به منازلشان بازداشت شدند. بازداشت این دو نفر تنها به دلیل سابقه سیاسی آنها و یا سکونت برخی از بستگانشان در اردوگاه اشرف صورت گرفته است.

پس از آنکه مامورین امنیتی با گرفتن اعترافات ساختگی طی مصاحبه‌ای تلویزیونی، این دو نفر را از متهمان درگیریهای روز عاشورا معرفی کردند، چند روز پس از عاشورا در دادگاهی شرکت داده شده و به اعدام محکوم شدند و هفته گذشته نیز قاضی زرگر احکام اعدام آنها را تایید نمود. این در حالی‌است که این دو زندانی سیاسی ماهها پیش از عاشورا و در شهریورماه بازداشت شده بودند.

قاضی زرگر، رییس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، همچنین حکم اعدام عبدالرضا قنبری را که توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده بود، تایید کرده و این حکم به دایره اجرای احکام ارسال شده است.

سایت نوروز که نگرانی خود را از احتمال اعدام زندانیان سیاسی یاد شده ابراز می کند, در ادامه با همان فرهگ آخوند پسند, به ذکر اتهامات یکی از این زندانیان می پردازد: عبدالرضا قنبری معلم ادبیات و از اساتید با سابقه دانشگاه پیام نور است که در تاریح ۱۴ دی ماه ۸۸ در مدرسه محل تدریس خود در پاکدشت بازداشت شد. وی در کیفرخواست صادره از سوی دادستان تهران به محاربه و ارتباط با منافقین متهم شد. دلیل این اتهام دریافت ایمیلهای تبلیغاتی از این سازمان بود. هم چنین در حالی که وی در روز عاشورا در محل زندگی خود در پاکدشت بوده، حضور در درگیریهای روز عاشورا نیز از جمله موارد اتهامی وی عنوان شده است.

اکنون بیم آن می رود که با پرونده ساخته شده برای این معلم و استاد دانشگاه، وی نیز در کنار دو زندانی سیاسی کمتر شناخته‌شده‌ی دیگر، یکی دیگر از قربانیان سرکوب در آستانه خرداد ماه باشد و این احکام اعدام نیز همچون دیگر اعدام‌های صورت‌گرفته بدون اطلاع خانواده و وکیل آنها به اجرا درآید. این در حالی است که طبق قوانین قضایی فعلی، احکام بدوی اعدام باید در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار بگیرند و تایید این احکام در دادگاههای تجدید نظر به منزله نقض صریح قوانین قضایی کشور است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen