Samstag, 5. September 2009

تصوير قيام درجهان 5 سپتامبر – 14 شهريور


تصوير قيام درجهان 5 سپتامبر – 14 شهريور



مزار ندا: آرامگاهي براي ابراز خشم عليه رژيم ايران

مجله تايم :درختاني معدود، نسيمي با گردو غبار و حرارت تقريباً غيرقابل تحمل تابستان. اينجا بهشت زهراست كه بزرگترين گورستان معروف(بدنام) ايران است. اينجا شهري در داخل شهر تهران است كه اكثر ايرانيها از رفتن به آن اجتناب ميكنند. تنها صدايي كه شنيده ميشود گريه و ضجه زنان چادريست.
اما بعد از برگزاري انتخابات مورد منازعه 12 ژوئن يك قبر به شماره 257 به يك مزار شاخص و سمبليك تبديل شده است. در 30 ژوييه هزاران نفر به اينجا مسافرت كردند تا در يادبودي براي ندا آقاسلطان 26 ساله كه برگزار نشد و تبديل به تظاهراتي گرديد شركت كنند. ندايي كه مرگش فيلمبرداري شد و ميليونها نفر در سراسر جهان آن را تماشا كردند. نيروهاي امنيتي رهبران اپوزيسيون ميرحسين موسوي و مهدي كروبي را از اين مزار برگرداندند و مردم عزادارِ او را مورد ضرب و شتم قراردادند. بهرغم تهديد تعقيب و دستگيري توسط شبهنظاميان بسيج ، صدها و شايد هزاران نفر از حاميان اپوزيسيون از مزار آقاسلطان ديدار ميكنند…
ادعاهاي شكنجه و تدفينهاي مخفيانه همراه شده است با اعترافاتي كه با زور شكنجه گرفته ميشوند، تجاوز به زنان و مردان و ضرب و شتم در زندانها، ادعاهايي كه كمپ محافظهكار را هم منشعب ساخته و در موضع تدافعي قرارداده است. … بنا به گفته يك نفر ساكن تهران در تماسي كه با زندان بسته شده كهريزك داشته چهار انبار بوده كه هر كدام هزار نفر زنداني در آن نگهداشته ميشده است كه در هر كدام سلولهايي بوده كه به دليل تنگي جا زندانيان مجبور بودند در آن بايستند. آب و غذا هم به ندرت تأمين ميشده است. …



روزنامه القدس فلسطين: سركوب در ايران عليه حاميان مجاهدين
روزنامه القدس فلسطين با استناد به اطلاعيه دبيرخانه شوراى مقاومت ايران درباره بازداشت خانوادههاى مجاهدان و ساكنان اشرف نوشت: حسن ترلانى، 22ساله، دانشجو، از زندانيان بند مخوف 209 در زندان اوين تحت عنوان محاربه، اقدام عليه امنيت ملى و تبليغ عليه نظام، به 10سال حبس همراه با تبعيد در زندان كرمان محكوم شده است. وى نوه مجاهد شهيد حسنعلى صفايى، از بازاريان خوشنام هوادار سازمان مجاهدين خلق مىباشد كه در سال60 به همين جرم توسط فاشيسم دينى حاكم بر ايران اعدام شد.
در يك تحول ديگر، وضعيت جسمى زندانى ديگرى به نام خانم مهسا نادرى، دانشجوى 19ساله رشته اقتصاد، كه وى نيز در روز 2اسفند87 در يورش به خانهاش دستگير شد، رو به وخامت نهاده است.



روابط ديكتاتوري آخوندي با فرانسه به پايين ترين سطح و به سطح خطرناكي رسيده است.

خبرگزاري فرانسه 12شهريور-3سپتامبر- طي تفسيري با استناد به موضعگيريهاي مقامات اين كشور نوشت : روابط ديكتاتوري آخوندي با فرانسه به پايين ترين سطح و به سطح خطرناكي رسيده است.

خبرگزاري فرانسه افزود: "تهديدات تحريمها از يك سو و اتهامات مربوط به خرابكاري و دخالت از جهت ديگر، روابط فرانسه و ايران را با افزايش تنشها در مورد برنامه هسته‌يي ايران به سطح خطرناكي رسانده است. درحاليكه نگراني در مورد ايران وجه مشترك تمامي دولتهاي جهان است، اظهارات اخير رهبران فرانسه بطور برجسته اي لحن تندي به خود گرفته است و در عوض با اتهامات تندي از جانب تهران مواجه بوده است. نيكلا ساركوزي اين هفته مجدداً اظهار داشت: مردم ايران شايسته رهبران بهتري از رهبران كنوني مي باشند. من مي خواهم بگويم كه ما شجاعت مردم ايران را تحسين مي كنيم" .

خبرگزاري فرانسه واكنش ديكتاتوري آخوندي به مواضع فرانسه را مورد توجه قرار داد و نوشت: "در تهران به آن به عنوان، زير سئوال بردن مشروعيت انتخاب مجدد محمود احمدي نژاد و به مفهوم حمايت از اعتراضات خياباني در مخالفت با حكومت وي، نگريسته شد. حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه ايران در پاسخ گفت، " متاسفانه فرانسه با اتخاذ مواضع افراطي هر چه بيشتر تصميم گرفته است كه در امور داخلي ايران دخالت كند، كه تماماً غير قابل قبول است"...

به گزارش اين خبرگزاري دنيس بوكارد از مركز روابط بين المللي فرانسه گفت: " در ميان كشورهاي غربي فرانسه قطعاً كشوري بود كه پيش از بقيه در مورد مشروعيت اين انتخابات بيشترين انتقادات را داشت"...

در وراي اختلافاتي كه در مورد كلوتيد ريس[ فرد فرانسوي دستگير شده در ايران] و انتخابات ايران پيش بيايد، بحران وسيعتري در مورد برنامه غني سازي سوخت هسته‌يي ايران مي باشد، كه فرانسه معتقد است براي مخفي كردن طرح توسعه تسليحات هسته‌‌يي است". در اوايل امسال زمانيكه رئيس جمهور آمريكا، بارا ك اوباما، تلاشي بي نتيجه براي جلب توجه رژيم احمدي نژاد براي مذاكرات نمود، ساركوزي(پرچم) تهديدات اقتصادي شديدتر را به اهتزاز در آورده بود. حال كه متحدان غربي به سمت موضع مشترك به پيش مي روند، فرانسه پيشتاز آنهايي است كه خواستار آن هستند كه ساركوزي آنرا " تحريمهاي شديد .... در شوراي امنيت و اتحاديه اروپا خوانده بود".

خبر گزاري فرانسه در گزارش خود در مورد روابط متشنج فرانسه با ديكتاتوري آخوندي افزود: "ساركوزي مي گويد" بحران سياسي ما را مجبور ساخت فراموش كنيم كه در ميان سركوب، گسترش توليد تسليحات اتمي ادامه داشته است، آزمايشات موشكي بيشتر (شده) و هرگز مذاكرات آنچناني نبوده است. وي گفت، " رهبران ايران كه به ما مي گويند كه برنامه هسته‌يي آنها صلح آميز است، همانهايي هستند كه مي گويند انتخابات آنها صادقانه بوده است، چه كسي مي تواند حرف آنها را باور كند" ؟

بنابراين تمام فشاري كه فرانسه وارد كرده كه ايران خط خود را نرمتر كند بنظر مي رسد به نتيجه نمي رسد. كوشنر وزير خارجه فرانسه مي گوي: "من هرهفته با همتاي خود در ايران تماس مي گيرم، آيا اين به نتيجه اي مي رسد؟ خير ، خير و خير".



رژيم تهران يك گام به عقب برداشته است

به گزارش خبرگزاري فرانسه يک سخنگوي وزا
رت خارجه آمريکا در باره انتخاب پاسدار احمد وحيدي به عنوان وزير دفاع گفت: «رژيم تهران بجاي اينکه يک گام به جلو بردارد و خود را به جامعه جهاني نزديک کند، يک گام به عقب برداشته است».

خبرگزاري فرانسه افزود: «احمد وحيدي، فرمانده سابق نيروي قدس سپاه پاسداران از سوي دادستاتي آرژانتين متهم به دست داشتن در يک بمبگذاري مرگبار در بوينس آيرس شده است».

اين خبرگزاري نوشت: «پليس بين الملل (اينترپل) نيز اعلام کرده، احمد وحيدي به اتهام شرکت در بمبگذاري مرکز همياري يهوديان در بوئنوس آيرس، پايتخت آرژانتين در سال 1994 تحت تعقيب است و از دو سال پيش براي بازداشت او حكم قرمز صادر شده است».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen